مصوبه دولت

هیأت دولت درخواست شریتعمداری در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان داخلی به اسقاط خودرو را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، همزمان با تصویب رفع محدودیت شماره گذاری خودروهای با مصرف سوخت بیش از 8.5 لیتر که خبر آن را شریعتمداری وزیر صنعت اعلام کرده است، یک منبع آگاه از تصویب درخواست وزیر صنعت مبنی بر اصلاح مصوبه دولت و لغو مصوبه الزام به اسقاط خودرو برای تولید خودروسازان داخلی از سوی هیأت دولت خبر داده است.

هیأت دولت درحالی الزام خودروسازان به اقساط خودرو را لغو کرده که سازمان محیط زیست و استاندارد مخالف این موضوع بودند. به نظر می رسد وزیر صنعت معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودروها خواهان حذف مصوبه اسقاط خودرو شده است.

محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت 30 مرداد ماه امسال در اولین نامه خود به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار اصلاح مصوبه دولت و  لغو مصوبه الزام به اسقاط خودرو توسط خودروسازان داخلی شده بود. 

شریعتمداری در نامه خود به معاون اول تأکید کرده بود " متأسفانه علی رغم مذاکرات وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با جنابعالی و اتخاذ تصمیم در خصوص عدم شمولیت اسقاط خودرو جهت خودروهای ساخت داخل به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان(در کنار قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت)، در جدول مصوبه یاد شده این بند اضافه گردیده لذا خواهشمند است دستور فرمایید مصوبه مذکور اصلاح و خودروهای تولید داخل از شمولیت این بند حذف شود. "

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس