کد خبر 784204
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
وزیر خارجه قطر

فرستاده رئیس‌جمهور فرانسه درباره بحران «شورای همکاری» خلیج‌ فارس، با وزیر خارجه قطر دیدار و تغییر و تحولات مربوط به این بحران را بررسی کرد.

 به گزارش مشرق، «برتران بوزونسونو» فرستاده رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بحران به وجود آمده در روابط این کشور با چهار کشور عربی را مورد بررسی قرار داد.

این دیدار در دوحه برگزار شد و دو طرف تحولات مربوط به بحران شورای همکاری خلیج‌فارس و میانجی‌گری کویت برای حل این بحران و نیز آخرین تغییر و تحولات منطقه را بررسی کردند.

خبرگزاری قطر (قنا) با اعلام این خبر از بیان جزئیات این دیدار و نتایج آن خودداری کرد.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» در پاریس، طرف‌های بحران را به رفع محاصره قطر در سریع‌ترین زمان ممکن فراخوانده بود.

ماکرون گفت که کشورش به ایفای نقش موثر همسو با میانجی‌گری کویت برای پیدا کردن راه‌حل سریع بحران کنونی تمایل دارد.

چهار کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و مصر از چهار ماه پیش به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند و میانجی‌گری کویت برای حل بحران به وجود آمده نیز همچنان ادامه دارد اما چهار کشور مذکور بر پذیرش خواسته‌های 13‌گانه خود از سوی قطر اصرار دارند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط قطر با ایران، اخراج رهبران حماس و اخوان‌المسلمین از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس