کد خبر 774502
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
امیر قطر

امیر قطر پس از سفر به ترکیه، امروز برای دیدار با صدراعظم آلمان راهی برلین می‌شود.

به گزارش مشرق، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز جمعه برای گفت‌وگو با «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان به این کشور سفر می‌کند و قرار است در دیدار با وی درباره چشم‌انداز همکاری بین دو کشور، راهکارهای توسعه این همکاری، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله بحران قطر گفت‌وگو کند.

«سعود بن عبدالرحمن آل ثانی» سفیر قطر در برلین در این باره گفت که روابط قطر و آلمان به چهار دهه بازمی‌گردد و شراکت بین دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی است.

شبکه الجزیره گزارش داد که امیر قطر پس از برلین نیز به پاریس می‌رود تا با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و درباره راهکارهای تقویت همکاری مشترک، بحران قطر و مسائل دارای اهتمام دو کشور بحث و گفت‌وگو نماید.

تمیم بن حمد آل ثانی روز پنج‌شنبه نیز در سفر به آنکارا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و درباره راهکارهای تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران بوجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی بحث و گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر دوره‌ای امیر قطر پس از بوجود آمده بحران در روابط این کشور با چهار کشور عربی اعم از مصر، امارات، عربستان و بحرین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس