کد خبر 784142
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
کاتالونیا

در حال حاضر تنها یکی از شرکت های بزرگ فعال در بورس مادرید مقر خود را در منطقه کاتالونیا حفظ کرده است در حالی که تعداد آنها در ابتدای هفته گذشته هفت شرکت بود.

به گزارش مشرق، آبرتیس، سلنکس تلکام و کولنیال، سه شرکت بزرگ اسپانیایی فعال در بورس مادرید اسپانیا ، ای بی ئی ایکس ۳۵، روز دوشنبه از انتقال مقر های خود به خارج از منطقه کاتالونیا در پی بحران سیاسی در این منطقه خبردادند.

­به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، آبرتیس شرکت فعال در زمینه اپراتوری اتوبان ها اولین شرکتی بود که روز دوشنبه این خبر را اعلام کرد. سپس شرکت زیر ساخت مخابراتی سلنکس و شرکت ساختمانی کولنیال نیز خبر مشابهی را اعلام کردند.

شرکت آبرتیس در بیانیه ای «ناامنی قضایی ناشی از اوضاع کنونی منطقه کاتالونیا را علت این تصمیم اعلام کرد». شرکت سلنکس نیز «شرایط نامشخص کوتاه و میان مدت را که بحران کاتالونیا ایجاد کرده است دلیل این اقدام بیان کرد.»

به این ترتیب در حال حاضر تنها یکی از شرکت های بزرگ فعال در بورس مادرید مقر خود رادر کاتالونیا حفظ کرده است در حالی که تعداد آنها در ابتدای هفته گذشته هفت شرکت بود. تنش میان مادرید و بارسلون، اسپانیا را با مهمترین بحران سیاسی از زمان برقراری دموکراسی در این کشور در سال ۱۹۷۷ مواجه کرده است. این بحران بر فضای اقتصادی اسپانیا نیز سایه افکنده است.

رئیس کنفدراسیون شرکتهای اسپانیایی که اصلی ترین سازمان کارفرمایان اسپانیا است روز یکشنبه اعلام کرد شرکت هایی که در منطقه کاتالونیا هستند « به شدت از بحران سیاسی وخیم در این منطقه نگرانند. »

خوان روزل Juan Rosell در مصاحبه با روزنامه محافظه کار « ای بی سی ABC » گفت « ما در هتل های بارسلون شاهد افت شدید ذخیره اتاق هستیم. اگر این تمایل قوت پیدا کند بسیار نگران کننده است. » اواخر هفته گذشته دو بانک بزرگ کاشابانک CaixaBank و بانکو سابادل Banco de Sabadell به علت احتمال جدایی منطقه کاتالونیا از اسپانیا، مقر خود را به خارج از این منطقه انتقال داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس