تنبیه

نتایج جدیدترین مطالعات نشان داده است تنبیه فیزیکی و بدرفتاری با کودکان بر عملکرد تحصیلی آنها، تأثیر مستقیم دارد و منجر به کاهش عملکرد شناختی در آنها می‌شود.

به گزارش مشرق، نتایج جدیدترین مطالعات نشان داده است، تنبیه فیزیکی و بدرفتاری با کودکان، بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر مستقیم دارد و منجر به کاهش عملکرد شناختی در آنها می‌شود. 

بر اساس مطالعات صورت گرفته، مجازات فیزیکی کودکان و نوجوانان خواه پسر باشند یا دختر، منجر به کاهش فعالیت‌ آنها در مدارس می‌شود؛ حتی اگر مجازات آسیب جدی جسمی نداشته باشد، کودکان قطعاً دچار ترس و ناراحتی می‌شوند و این استرس، تأثیر منفی بر ساختار مغز خواهد گذاشت. 

سارا فونت، استاد جامعه شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه پنسیلوانیا و جیمی کیج، استادیار دانشکده اجتماعی دانشگاه ویرجینیا، در پژوهش‌های خود دریافتند، عملکرد و تعامل کودکان در کلاس درس به طور قابل توجهی تحت تأثیر مجازات جسمانی خفیف، خشن و آزار و اذیت‌های والدین بر روی آنهاست؛ این مطالعه اخیراً در زمینه سوء استفاده و نادیده گرفتن کودکان انجام شده است.

به گفته پژوهشگران، آموزش والدین در مورد روش‌های درست تنبیه کودکان می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده فیزیکی و جلوگیری از عواقب بعدی آن باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    0 0
    با سلام تاثیر معکوس بر عملکرد می نوشتید بهتر نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس