سربازان وظیفه

سردار کمالی با اشاره به جلسه دیروز سرلشگر باقری و علی لاریجانی زمان اجرای توافقات این جلسه برای سربازان و اولویت‌های بهره‌مندی از تسهیلات مورد توافق در این جلسه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی با اشاره به جلسه دیروز سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون اجرایی شدن برخی مواد قانونی مرتبط با سربازان وظیفه اظهار کرد: در جلسه دیروز سردار باقری و آقای لاریجانی تصمیماتی درباره اجرای بند د ماده ۸۸ قانون ۵ سال ششم توسعه، بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ و بند هـ ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث اتخاذ شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص زمان اجرایی شدن این توافقات و زمان ابلاغ توافقات انجام شده گفت: به دنبال توافقات انجام شده نحوه اجرایی شدن این توافق که بین ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی برقرار شده به زودی و طی روزهای آینده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توافقات اخیر مشمول سربازان غایب نیز خواهد شد یا خیر، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، اجرای این توافقات شامل افراد غایب نمی‌شود و توصیه ما به مشمولان خدمت وظیفه عمومی آن است که برای بهره‌مندی از تسهیلات قانونی در نظر گرفته شده، مرتکب غیبت نشوند.

سردار کمالی در پایان در پاسخ به این سوال که کدام دسته از مشمولان در اولویت این توافقات قرار دارند، گفت: طی این توافق قرار است سربازان در حال خدمت در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده قرار گیرند.

در جلسه دیروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد:

۱- با توجه به تاکید قانونگذار بر رعایت مصالح و نیازهای نیروهای مسلح مقرر گردید مشمولان بند د ماده۸۸ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه حداکثر ۲۰ هزار نفر را براساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص شده از معافیت‌های مقرر بهره‌مند شوند.

۲- مقرر شد بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ هرچه سریعتر اجرایی شود.

۳- بند هـ ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث توسط نیروی انتظامی در اسرع وقت اجرایی شود.

براساس این گزارش در بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم آمده است در صورت اذن فرمانده کل قوا فرزندان رزمندان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هر درصد از جانبازی مشمول یک ماه کسر خدمت شوند. همچنین در تبصره این بند تصریح شده که بهره‌مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد مشخص می‌شود و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل خواهد شد.

همچنین در بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ آمده: فرزندان ایثارگر مشمول ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده مشروط به عدم غیبت‌شان و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول با اعمال ۵۰ درصد تخفیف می‌شوند.

در بند هـ ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث نیز تصریح شده که اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    1 2
    بابام21 ماه حضور در جبهه داره منم تا الات 10 ماه خدمت کردم 4 ماه تا آخر خدمتم مونده از 21 ماه جبهه پدر 7 ماه کسری گرفتم آیا این قانون شامل ما هم میشه؟؟ عطف به ما سبق کنند؟یا امام زمان
  • عارف IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 1
    سلام خواهشا زودتربه این قانون رسیدگی کنیداخه خیلی ازسربازای فرزندرزمنده ایثارگروجانباز چشم انتظاراین قانونن که هرچه زودترتصویه کنن وخدمتشون تموم بشه من خودم یه سربازارتشم که چهارده ماه خدمت کردموپدرم 4سال جبهه داره ولی هنوز ازکسری جبهه پدرم بهرمندنشدم عاجزانه خواهشمندم هرچه زودتربه این قانون رسیدگی بشه تاماهم خدمتمون تموم بشه وحداقل اندکی ازکسری جبهه پدرم بهرمندبشیم بیصبرانه منتظراین قانونیم خیلی ممنون خدانگهدار
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      0 0
      اگر پدر شما 4 سال یا به قولی 48 ماه سابقه جبهه داشتند که بر اساس قانون قبلی هم معاف بودید بزرگوار
  • بیژن IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    خجالت بگشیدخودتان به روز بگپید ماده ۴۵ سربازی را ابلاغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس