کد خبر 783840
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
وضعیت اسفناک آوارگان مسلمان میانماری در اردوگاه‌های مرزی

منابع آگاه از مذاکرات اتحادیه اروپا و آمریکا برای در نظر گرفتن تحریم‌های هدفمند علیه فرماندهان ارتش میانمار به خاطر اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا خبر می‌دهند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که عملیات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار طی ماه های اخیر موجب آواره شدن بیش از ۵۰۰ هزار مسلمان ورهینگیا شده است، منابع آگاه و نزدیک به مذاکرات اعلام کردند که آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های هدفمند علیه فرماندهان ارتش میانمار هستند.

مصاحبه با چند نفر از دیپلمات ها و مقام های رسمی مستقر در واشنگتن، یانگون و اروپا نشان می دهد که تدابیر مجازات آمیز تنها مربوط به فرماندهان و ژنرال های ارشد ارتش میانمار خواهد بود. هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص قطعی نشده است. مذاکراتی درباره افزایش کمک های انسانی به مناطق آسیب دیده و بحران زده استان راخین جریان دارد.

منابع آگاه افزودند: مذاکره بر سر تحریم ها نشان می دهد که اوضاع غم انگیز مسلمانان روهینگیا در شمال غرب میانمار تا چه حد بر سیاستگذاران غربی فشار وارد کرده است تا اقدامات لازم را انجام دهند. در حالی که دولت آنگ سان سوچی رهبر میانمار تحت فشار شدیدی قرار گرفته است ولی ناظران سیاسی بر این باورند که وی هیچ کنترلی بر ارتش ندارد.

شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه آینده ۱۶ اکتبر درباره میانمار مذاکره کند. البته انتظار نمی رود که تحریم های غرب علیه فرماندهان ارتش میانمار به این زودی اعمال شود.

اولا تورنائس وزیر توسعه همکاری دانمارک در این باره تاکید کرد: من تلاش می کنم تا بحران روهینگیا در اولویت مذاکرات قرار گیرد. امیدوارم فشار بیشتری بر ارتش میانمار وارد شود.

۲ مقام آمریکایی نیز تاکید کردند: تحریم های هدفمند علیه فرمانده ارتش میانمار و چند نفر دیگر از ژنرال های ارتش و همین طور رهبران شبه نظامیان بودایی در استان راخین اعمال خواهد شد که متهم به سوزاندن روستاهای روهینگیا هستند.

این تحریم ها در صورت تصویب نهایی، شامل توقیف اموال و دارایی، ممنوعیت سفر به آمریکا، ممنوعیت مبادلات تجاری و اقتصادی آمریکا با این افراد خواهد شد.

مقام های آمریکایی تاکید کردند: واشنگتن در حالی که با دولت های اروپایی، ژاپن و جنوب شرق آسیا مشورت و رایزنی می کند، رویکرد محتاطانه‌ای داشته است.

یک دیپلمات اروپایی مستقر در یانگون نیز تاکید کرد: کشورهای غربی در حال هماهنگ کردن پاسخ خود به بحران روهینگیا هستند و بر این مساله اتفاق نظر دارند که این ارتش میانمار است که باید هدف اقدامات مجازات امیز قرار گیرد.

دیپلمات ها بر این باورند که این اقدام در ابتدا نمادین خواهد بود و اجازه مذاکرات بیشتر را خواهد داد. کشورهای اروپایی نیز احتمالا تحریم های مشابه آمریکا را علیه فرماندهان ارتش میانمار اعمال خواهند کرد.

البته دیپلمات های غربی بر این باورند که اهرم فشار آنها بر میانمار در مقایسه با چین بسیار محدود است. چین از ۱۸ ماه گذشته که آنگ سان سوچی به قدرت رسیده، روابط بسیار نزدیکی با میانمار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    بزک نمیر بهار میاد _ کمپوزه با خیار میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس