مجری تلویزیون

مجری تلویزیون گفت: ممکن است بسیاری از همکارهایم برای حفظ جان هم که شده هیچ وقت چنین اجرایی را قبول نکنند اما واقعا برای من تجربه بسیار نو و شگفت انگیزی بود.

به گزارش مشرق، «عبدالله روا» مجری تلویزیون در خصوص اجرای برنامه از خرمشهر تا قدس که به صورت زنده از نقطه صفر مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی پخش شده بود، گفت: خیلی تجربه جالی بود حضور ما در منطقه جنوب لبنان، ما در جایی برنامه اجرا کردیم که سربازها و خودروهای رژیم صهیونیستی را به وضوح و از فاصله بسیار نزدیک میدیدیم، حتی مردم لبنان در آن منطقه رجزهای شان را با صدای بلند می گفتند که به گوش سربازان اسرائیلی برسد.

او ادامه داد: محل اجرای برنامه ما در پارکی به نام پارک ایران بود که دقیقا در نقطه صفر مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی واقع شده. فضای این پارک را شاید بتوان به پارک ساعی خودمان تشبیه کرد که به صورت کاملا استراتژیک ساخته شده بود و حتی آلاچیق‌هایش هم هرکدام به نام یکی از استان‌های کشور خودمان بود! روی پستی بلندی‌های این پارک پرچم ما در کنار پرچم لبنان برافراشته بود به طوری که سربازان رژیم صهیونیستی در زمان پست دادن مدام چشم شان به این پرچم میخورد.

روا همچنین توضیح داد: حالا ممکن است برخی ایراد بگیرند که چرا جمهوری اسلامی باید تا این اندازه در آنجا حضور  داشته باشد، من می گویم اتفاقا این حضور و این هزینه ها نه تنها کاملا منطقی است بلکه باید بیشتر باشد چون آنجا واقعا خط مقدم ماست که جلوی پیشروی دشمن به مرزهای کشورمان را خواهد گرفت. این اصلا ‌شوخی نیست، رژیمی که روزی سر کودکان لبنانی و فلسطینی موشک می ریزد و خیلی مکارانه پدیده داعش را متولد می کند، همانطور هم اگر ما آنجا جلویش نایستیم به مرزهای ما حمله می کند و کشورمان را نابود می کند.

او اضافه کرد: مردم تحت ظلم رژیم صهیونیستی در آن منطقه واقعا زندگی سختی دارند. به جز منطقه بیروت و زرق و برق هایش، مردم لبنان از لحاظ امکانات اولیه زندگی در شرایط سختی هستند و واقعا به کمک احتیاج دارند. واقعا زندگی مردم آنجا غریبانه بود و امیدوارم روزی برسد که هیچ فرد مسلمانی برای زندگی کردن تحت فشار نباشد.

مجری تلویزیون با اشاره به تجربه های حرفه ای این برنامه گفت: با وجود اینکه در طول ماه محرم و به طور کلی مدت هاست که اجرای برنامه‌های معارفی را به عهده نگرفته ام اما پذیرش مسئولیت اجرای این برنامه به دلیل ویژگی‌های خاص اجرا در نقطه مرز با رژیم صهیونیستی بود.

او اضافه کرد: این اولین بار در تلویزیون ما بود که همچین پخش زنده ای داشتیم و تجربه بسیار سختی هم بود چون ما در کشوری بودیم که زبان مشترک نداشتم و شرایط کاری هم بسیار فشرده بود. برای یک پخش زنده که مخاطب می بیند هماهنگی بسیار زیادی احتیاج داشت که واقعا هم کار بسیار سختی بود. برای درک سختی های این سفر همین که شما چهره من در اولین اجرای این سفر با روزهای بعدش را مقایسه کنید کاملا مشخص است که چه شرایط دشواری را پشت سر گذاشته ایم.

روا همچنین گفت: جنوب لبنان منطقه مرتفعی است و جاده‌های نسبتا خطرناکی هم دارد که ما هم به آنجا سفر کرده بودیم. ممکن است بسیاری از همکارهای من هم نه فقط برای سختی کار بلکه برای حفظ جان هم که شده هیچ وقت چنین اجرایی راقبول نکنند اما واقعا  برای من در عین سختی ها و خطرات احتمالی که داشت تجربه بسیار نو و شگفت انگیزی بود که اگر باز هم با آگاهی از همه مشکلات به عقب برگردم حتما این پیشنهاد را می‌پذیرم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 0
    دمتگرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس