بهرام ادیانی راد

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه بعد نظارتی مجلس نیازمند اصلاح است، گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس در برخی از بخش‌ها کارآمدی لازم را ندارد.

به گزارش مشرق، علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 16 مهر) در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلامیت و جمهوریت استوار است.

وی با بیان اینکه نمونه بارز جمهوریت در ساختار نظام جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی است، افزود: به تعبیر امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مجلس در راس امور است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تاکید کرد: لازمه در راس امور بودن مجلس به عنوان نماد و کانون مردم‌سالاری، اقتدار مجلس است. به حکم قانون، مجلس در راس امور است، اما آیا آحاد مجلس در راس امور هستند؟

ادیانی‌راد تصریح کرد: اگر قرار است مجلس آنگونه که در طراز جمهوری اسلامیست قرار بگیرد، نمایندگان باید دست به برخی اصلاحات ساختاری در قوانین بزنند.

وی افزود: اگر به سوی استانی شدن نظام انتخاباتی مجلس نرویم، همه نمایندگان در روزمرگی کار مردم درگیر و درجا می‌زنند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تاکید کرد: مجلسی در راس امور قرار خواهد گرفت که در بعد تقنین و قوانین کارآمد، به‌ روز و کارگشا باشد.

ادیانی‌راد به دستور کارهای هفتگی مجلس اشاره کرد و گفت: با بررسی دستور کار جلسات مجلس در روزهای گذشته به این نتیجه می‌رسیم که این دستورها چندان راهگشا نبوده و همچنین این دستور کارها در جهت رفع مشکلات کلیدی کشور نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه در بعد نظارتی، مجلس نیاز به اصلاح است، تاکید کرد: آئین‌نامه داخلی مجلس در برخی از بخش‌ها کارآمدی لازم ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس