استقلال

انتخاب زلاتکو دالیچ به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی روز گذشته یکی از مهمترین خبرهای "خارجی – ورزشی" بود که البته مخاطبان اصلی اش طرفداران استقلال بودند.

سرویس ورزش مشرق – "زلاتکو دالیچ" از روزهای اول پس از استعفای علیرضا منصوریان یکی از گزینه های اصلی برای نشستن روی نیمکت سرمربیگری استقلال بود. این مربی 50 ساله همراه با "فاتح تریم" ترکیه ای و "والتر زنگا" ایتالیایی سه کاندیدای تقریبا سرشناس برای هدایت استقلال بودند که در نهایت هم هیچ یک به این عنوان انتخاب نشده و مهره منتخب کادر مدیریتی استقلال یک شبه به این عنوان انتخاب و سرمربی استقلال شد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته و پس از انتصاب دالیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی کرواسی با مدیربرنامه او که این مربی را به استقلال پیشنهاد داده بود حرف زدیم و مشخص شد دالیچ به دو دلیل غیر مالی دوست داشته در ایران و در باشگاه استقلال فعالیت مربیگری اش را ادامه دهد.

اول به خاطر حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و دوم به دلیل پرطرفدار بودن این تیم. گرچه او می دانسته تیم ملی فوتبال کشورمان هم از 3، 4 استقلالی بهره می برد و فصل قبل نایب قهرمان لیگ برتر شده بود.

در خواست مالی این مربی کروات از باشگاه استقلال تقریبا برابر با همین "شفر" 67 ساله ای بوده که با او شش ماهه قرارداد بستند! مربی مسنی که 17 سال از "دالیچ" پیرتر است و خیلی ها از جمله پیشکسوتان باشگاه با استناد به کارنامه شفر(برای دیدن کارنامه وینفرد شفر اینجا کلیک کنید) معتقد هستند اگر شفر مربی بزرگی بود با او شش ماهه نمی بستند.

مبلغ درخواستی دالیچ از استقلال حدود 700 تا 800 هزار دلار بوده که قطعا این عدد پای میز مذاکره حداقل تا 600 هزار دلار هم جا برای کاهش داشت. این در حالی است که شفر با سالی 560 هزار دلار پای قرارداد مربیگری استقلال را امضا کرده است.

به گزارش مشرق، دالیچ فردا شب (دوشنبه) در آخرین دیدار انتخابی جام جهانی 2018 با تیم ملی کرواسی در کی یف به مصاف اوکراینی خواهد رفت که هر دو تیم در گروه I در قاره اروپا 17 امتیازی و پشت سر ایسلند 19 امتیازی هستند و نبرد حساسی برای رسیدن به پلی آف جام جهانی و یا حتی صعود مستقیم به جام 2018 روسیه دارند. به یاد داریم در روزهایی که نام این مربی مطرح شده بود برانکو نیز "دالیچ" را تأیید و به رفقای استقلالی اش توصیه کرد!

اما مرور این اتفاق ذهن مخاطب فوتبالی را به 7 سال پیش (سال 2010) و در سال 1389 می اندازد. زمانی که "هنریک مخیتاریان" که در تیم "شاختاردونتسک" توپ می زد پس از اینکه از سوی صمد مرفاوی سرمربی وقت تیم مس کرمان رد شد، به باشگاه استقلال پیشنهاد شد اما مسئولان استقلال هم به بهانه موجود بودن بازیکن در پست این بازیکن، وی را نخواستند و در نهایت همان بازیکن ارمنستانی راهی "بروسیا دورتموند" شد و پس از دو فصل بازی در بوندس لیگا به "منچستریونایتد" پیوست و عاقبت به خیر شد. اتفاقی که برای دالیچ هم پس از رد شدن از سوی استقلال و صعود احتمالی به جام جهانی 2018 همراه کرواسی رخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    21 28
    مرگ بر امریکا
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      9 19
      برجام = خیانت بزرگ
    • نصیر IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      7 4
      شما هر سه تا یه نفر هستید گوگولی:)
  • فرهاد ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    39 7
    اینا تقصیر مدیرای استقلال نیست آمریکا و اسرائیل توطئه کردن بابا اینا توطئه استکبار جهانیه!!!!
  • AE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    25 3
    تقصیر روباه پیر انگلیسه.تو لیگش به میخیتاریان بازی داده تا ایرانیا سر خورده شن.
  • حسین IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    9 16
    دوست عزیزو نویسنده محترم این متن این موضوع از ضعف نیست بلکه از بزرگی باشگاهیه که روزگاری بعد از رئال مادرید از نظر امکانات حرفه ای ثروتمندترین باشگاه جهان و از نظر افتخارات از پیشتازان و بزرگان قاره اسیا بود و هست و این برداشت شما به بیسوادی شما بر میگرده و برای ما طرفداران استقلال مایه افتخار و مباهات که چنین نامهایی جزو افرادی هستند که به باشگاه استقلال راه نیافتند هرچند کسی از اینده خبر نارد و شاید این عزیزان روزی با پیراهن با افتخار تاج برای ما شادی افرینی کنند.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    9 2
    شما مشرقیا فعلأ به فکر 4 تا خوردن تیمتون و هاپولی شدن پول ریز اسپور باشین
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    13 4
    مشرق برات متاسفم ... آيا زماني كه برانكو ميخواست هم بياد پرسپوليس اين جاروجنجال ها رو راه انداختيد؟؟ البته در كشورمان رسانه و سايت هاي خبري پشت پرسپوليس هستن واين كار مشرق جاي تعجب نداره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس