محمدجواد جمالی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت:اعلام ابهام در بند T برجام همزمان با تحرکات نیکی هیلی تنها برخورد سیاسی با ایران است.

به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمانو دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی مجدد بند T برجام گفت: بخش اعظم انتخاب دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دست آمریکاست لذا آن‌ها مجبورند با سیاست‌های این کشور همسو باشند و برای حفظ ظاهر از اینگونه راهکارها استفاده کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخورد آژانس بین‌المللی هسته‌ای با کشورمان بیشتر سیاسی است تا فنی، چراکه پیش از این آمانو بسته شدن پرونده PMD را اعلام کرده بود و درست نیست همزمان با تحرکات نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ادعا شود که بند T برجام ابهام دارد.

جمالی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری اجازه بازدید از تأسیسات نظامی خود را نمی‌دهد، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران یکبار برای نشان دادن حسن نیت خود اجازه بازدید از پارچین را به آن‌ها داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: مسائل موشکی و نظامی برای ما یک مزیت نسبی است و آن‌ها اکنون می‌خواهند یک محمل قانونی برای ورود به این تأسیسات پیدا کنند.

وی اذعان داشت: ورود به تأسیسات نظامی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان مذاکره‌ای درباره آن انجام نخواهد شد.

جمالی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال بر هم زدن برجام هستند اما بنده به آمانو پیشنهاد می‌کنم به نیروگاه دیمونا در رژیم صهیونیستی سری بزند و میزان کلاهک‌های هسته‌ای در آنجا را بشمارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    4 1
    اگر خط قرمزه پس چرا از زمان احمدی نژاد از پارچین دیدن میکردن؟
    • محسن IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      1 0
      حالت خوب شد بیا برات میگم عزیزم،ناراحت نباش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس