کد خبر 783255
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
برجام نمایه

آمریکا با سناریوی فریبکارانه تحریم، مذاکره و ‌ خدعه توانست مؤلفه قدرت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به شدت محدود کرده و آن را تحت کنترل درآورد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کارخانه ای» رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

آمریکا با سناریوی فریبکارانه تحریم، مذاکره و ‌ خدعه توانست مؤلفه قدرت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به شدت محدود کرده و آن را تحت کنترل درآورد.

با این سناریو بیش از ده تن اورانیوم غنی شده که حاصل ده سال تلاش مجاهدانه شهیدان و جهادگران عرصه علم و فناوری کشور بود به خارج از کشور حمل شد، کلیه سانتریفیوژهای غنی‌سازی دژ مستحکم فردو از حرکت بازایستاد، غنی‌سازی ۲۰ درصد که آمریکا را از بی‌نیازی هسته‌ای ایران به وحشت انداخته بود متوقف گردید، راکتور آب‌سنگین اراک با ۸۶ درصد پیشرفت فنی پس از بتن‌ریزی در نقطه صفر قرارداد بازطراحی رسید و دست‌یابی به ۱۹۰هزار سو غنی‌سازی به آینده‌ای دور دست و مبهم موکول شد (۱۲۵۰۰ سو بعد از ۱۳ سال) علی‌رغم این همه نه اینکه تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های جدید نیز بر جمهوری اسلامی تحمیل گردید. تهدیدها نه اینکه به تکریم تبدیل نشد بلکه به بدترین و سخیف‌ترین شکل آن ادامه پیدا کرد. اکنون در حالی که برجام دومین سال اجرایش را پشت سرمی‌گذارد، شیطان بزرگ برجام خطرناک‌تر دیگری را در سرمی‌پروراند که موجودیت نظام اسلامی را هدف قرار داده است.


براین اساس برجام نه اینکه گره‌ای از مشکلات کشور نگشوده بلکه خود به مشکلی برای کشور و عاملی برای توطئه دشمن تبدیل شده است.

اگر آنان که به شیطان بزرگ اعتماد کردند و علی‌رغم  تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر متناظر بودن اجرائیات، به طور یک‌جانبه همه امتیازات هسته‌ای را یکجا به کام آمریکا نمی‌ریختند و یا برابر بند ۲ شروط ۹گانه مقام معظم رهبری که در آن بر ماده ۳ قانون اقدام متقابل و متناسب مجلس شورای اسلامی تاکید شده بود، با اولین نقض عهد آمریکا که درست روز بعد از اجرای برجام اتفاق افتاد، برجام را متوقف و جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های‌ هسته‌ای خود را برای رسیدن به ۱۹۰۰۰۰ سو از سر می‌گرفت یقینا شاهد زیاده‌خواهی‌ها و وضعیت اسفبار کنونی برجام نبودیم.


به خاطر می‌آورم در کمیسیون ویژه بررسی برجام به آقای عراقچی عرض کردم شما که همه امتیازات را یکجا پیش پرداخت کرده‌اید و دست خودتان را خالی نموده‌اید چه تضمینی وجود دارد که فردا آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند؟!  ایشان با صراحت عنوان کردند اگر آنها به تعهداتشان عمل نکنند آبرو و پرستیژشان در جهان زیر سؤال می‌رود و آنها دست به این کار نخواهند زد و ما برای محکم کاری برجام را به تأیید شورای امنیت رسانده‌ایم تا جلو تخلف آنها ]ولی در حقیقت تخلف جمهوری اسلامی ایران[ گرفته شود! به این ترتیب تیم مذاکره‌کننده آبروی (نداشته) آمریکا را به عنوان تضمین اجرای تعهدات آمریکا پذیرفت! ولی آنها با حذف واژه اعتماد از قاموس مذاکرات جز با پیش پرداخت یکجای تمامی تعهدات جمهوری اسلامی ایران راضی به معامله نشدند!


و این در حالی بود که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌ بودند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و از پشت شمشیر خیانت بلند می‌کنند. نتیجه این خوش‌خیالی سیاسی این شد که آمریکا که به تمامی خواسته‌های هسته‌ای خود دست یافت.

اینک برای طرح خواسته‌های اصلی خود که توقف فعالیت‌های موشکی و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است بازی برجامی جدیدی به راه انداخته است که در آن اروپا به عنوان مدافع برجام و آمریکا به عنوان مخالف آن هدف مشترکی را علیه جمهوری اسلامی ایران تعقیب می‌کنند.

اعلام صریح سران کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان دررابطه با توقف فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای گواه این همدستی فریبکارانه بین آمریکا و اروپا که در آن اروپا به عنوان پلیس خوب در کنار آمریکا نقش‌آفرینی می‌کند. اینان بدانند که این بار عدم مذاکره بر سر خواسته‌های آنها موضع واحد همه ملت سلحشور ایران است و ایران قدرتمند اسلامی دیگر هرگز اجازه نخواهد داد که بوی تعفن مذاکره با آمریکا از پشت میز خدعه به مشام ملت ایران برسد و ملت هوشمند و شجاع ایران نیز دیگر هرگز زیر بار مذاکره مجدد با آمریکا و غرب نخواهد رفت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس