دکتر ابراهیم کارخانه ای

اکنون آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند که ایران به جسم برجام که موضوع هسته‌ای است عمل کرده ولی به روح برجام که مسائل منطقه‌ای است عمل نکرده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم طی یادداشتی به بررسی ابعاد اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی پیرامون نقض «روح برجام» توسط ایران پرداخت. متن این یادداشت به شرح ذیل است:

اخیراً «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که گویا تنها وظیفه خود را در برجام خلاصه نموده است آنچنان از روح برجام دم می‌زند که انگار توافق‌نامه دیگری به نام روح برجام وجود دارد و از جنس روح است که دیده نمی‌شود.

اولین بار اصطلاح روح برجام را رئیس جمهور سابق آمریکا اوباما به کار برد. پس از آن این واژه به مرور تکرار شد و چندی پیش وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر ظریف اعلام کرد که آمریکا نه تنها به جسم برجام بلکه به روح برجام نیز پایبند نبوده است.

تصور این بود که روح برجام به فضای سازنده مبتنی بر حسن نیت و جسم برجام به مفاد تعهدات برگردد ولی اکنون آمریکایی‌ها با صراحت و وقاحت تمام عنوان می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران به جسم برجام که موضوع هسته‌ای است عمل کرده ولی به روح برجام که مسائل منطقه‌ای است عمل نکرده است.

جا دارد وزارت امور خارجه به این خزعبلات سیاسی امریکا که در هیچ جای برجام تعریف نشده پاسخ قاطع و صریح بدهد و موضوع ارواح خلق‌الساعه خبیثه را که رؤیای شیطانی آمریکاست از برجام تفکیک کند.

آنچه واقعیت دارد اینکه مفاد برجام متشکل از تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تعهدات طرف مقابل است که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود در برجام عمل کرده است ولی آمریکا نه اینکه تاکنون پایبند نبوده بلکه تحریم‌های بیشتری را نیز علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نموده است و به نحوی شیطانی برای پوشش عهدشکنی های خود موضوع موهوم و رؤیایی روح برجام را مطرح می‌کند تا از یک سو بدعهدی خود را پوشش دهد و از سوی دیگر به خیال خام خود جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره بر سر مسائل منطقه‌ای بکشاند.

رئیس جمهور خودکامه و نادان آمریکا بداند که ایران قدرتمند اسلامی دیگر هرگز اجازه نخواهد داد که بوی تعفن عهدشکنی آمریکا از پشت میز خدعه مذاکره به مشام ملت ایران برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 12
    آمریکایی ها راست می گویند.ر خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا و کسانی که دستشان را به سوی امریکا دراز کرده اند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • US ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    در دنیای سیاست نباید از " روح " سخن گفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس