کد خبر 78273
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه از ۱۰ درصد کل کشور که قرار است به صورت رایانه‌ای برگزار شود، درصدی شامل استان تهران نیز می‌شود، گفت که با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، صفرعلی براتلو معاون سیاسی استاندار تهران رئیس‌ ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با فارس، به فعالیت کمیته‌های ۸ گانه ستاد انتخابات استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ کمیته فناوری اطلاعات بخش‌های زیرساختی رادر شهرستان‌ها مورد به مورد بررسی و گزارش می‌کند.

رئیس‌ ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه ستاد انتخابات فعالیت زودهنگام افراد در استان تهران را رصد و اخبار آنها را دریافت کرده و به ستاد انتخابات کشور منتقل می‌کند، تصریح کرد: اگر لازم باشد به بعضی از افراد، جناح‌ها و گروه‌ها تذکری داده می‌شود تا در مسیر چارچوب قانون حرکت کنند.

وی بر همین اساس به مباحث امنیتی انتخابات و تشکیل یک کارگروه در این زمینه اشاره و تصریح کرد: شورای تأمین حساسیت‌ و اهمیت لازم را به دستگاه‌های مربوطه گوشزد می‌کند.

براتلو با تأکید بر اینکه ستاد انتخابات استان حضور حداکثری را به تک تک دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش ابلاغ کرده، افزود: دانش آموزان نه به این معنا که رأی دهند بلکه به عنوان قشری که می‌توانند فضای حضور حداکثری را در خانواده‌ها ایجاد کنند، تأکید شده است؛ دشمن تلاش می‌کند حضور حداکثری و مشارکت مردم اتفاق نیفتد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام جمهوری سالامی ایران متکی به مردم است اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم همه دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی این است که برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

براتلو با تأکید بر اینکه ستاد انتخابات استان تهران به همه کمیته‌ها اعلام کرده وظیفه خود را در زمینه مشارکت حداکثری انجام دهند، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان تهران وظیفه دارد با افراد صاحب‌نظر، اهل قلم، رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید در این عرصه مذاکره کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه گفت‌گوی خود با فارس اظهار داشت: تقریبا همه ستادهای انتخابات در شهرستان‌ها فعال شده و آغاز به کار کرده‌اند؛ شبکه ما با همه شهرستان‌ها، ستاد انتخابات استان و وزارت کشور برقرار و این ارتباط یک ارتباط منطقی و صحیح است.

وی درخصوص انتخابات رایانه‌ای و اینکه آیا در استان تهران نیز از این امکان استفاده خواهد شد یا خیر؟ گفت که زیرساخت‌های ما کاملاً آماده است، جاهایی که نیاز به ترمیم و بازسازی و تقویت باشد انجام می‌دهیم؛ با بعضی از افراد و شرکت‌های عمده جلسات و مذاکراتی داشته‌ایم و این آمادگی کامل را داریم هرگاه ستاد انتخابات کشور به جمع‌بندی و توافق‌ نهایی با شورای نگهبان رسید آن را انجام دهیم.

براتلو در عین حال گفت: از ۱۰ درصد کل کشور که قرار است به صورت رایانه‌ای برگزار شود شامل استان تهران نیز می‌شود اما هنوز شهرستان آن مشخص نشده و در خصوص اینکه کدام یک از مناطق یا شهرستان‌ها باشد در حال مذاکره هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: تا زمانی که انتخابات آغاز نشده و ثبت نامی نشده نمی‌توان گفت کسی صوری استعفا داده یا واقعا می‌خواهد در انتخابات شرکت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی داشته و داریم که متأسفانه با شیوه‌های مختلف انجام می‌شود اما ستاد انتخابات اخبار مربوط به آن را رصد و گوشزد کرده و تذکر می‌دهیم و آنجایی که توجه نکنند وظیفه‌مان را مربوط به پرونده، سند و ارجاع به مرجع نظارتی را انجام می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس