ابراهیم قاسمپور

مربی اسبق تیم ملی گفت: با برگزاری این قبیل دیدارهای آسان برای تیم ملی هیچ یک از ضعف های تیم ملی نمایان نمی شود و باید به فکر حریفان بهتری برای رفتن به جام جهانی باشیم.

سرویس ورزش مشرق -  تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار با توگو با دو گل این تیم را مغلوب کرد. دیداری که تیم ملی مان خیلی در آن تحت فشار نبود و البته با تغییرات زیادی به میدان رفت. به منظور  بررسی بیشتر این دیدار با مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان حرف زدیم.

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق، درباره بازی تیم ملی مقابل توگو و بازی بعد برابر روسیه صحبت کرد.

متن کامل صحبت های او در ادامه می آید:

*بازی تدارکاتی ضعیف به درد نمی خورد

هدف از برگزاری بازی های تدارکاتی این است که نقاط ضعف تیم را ببینیم و متوجه شویم در چه بخش هایی از تیم نیاز به تقویت یا کار بیشتر داریم. اینکه سراغ تیم هایی از این دست برویم که توان تاکتیکی پایین دارند فایده ای برای تیم ملی ندارد.

*ملی پوشان مان بی تفاوت بودند!

اینقدر سطح تیم توگو پایین بود که نوعی بی انگیزگی را می شد در بازی بازیکنان تیم ملی حس کرد. کاملا مشخص بود که بازیکنان تیم ملی بی تفاوت بازی می کردند و این آن چیزی نیست که کادر فنی تیم ملی باید از یک بازی دوستانه و تدارکاتی انتظار داشته باشد.

*هدف کی روش چه بود؟

ما از اهداف کی روش برای این بازی بی اطلاع بودیم و نمی دانیم چه هدفی از بازی با توگو داشته ولی آنچه مهمتر از هر چیزی در این بازی هاست پیدا کردن ایرادها و دست یابی به نقاط ضعف تیم ملی است. اینکه اعتماد بنفس بین بازیکنان تیم ملی بالا برود. باید در دیدارهای تدارکاتی، با تیم هایی بالاتر از خودمان بازی کنیم تا بچه های تیم ملی تجربه بازی با بازیکنان بزرگ را بدست بیاورند.

*شاید فدراسیون محدودیت دارد!

البته کسی از پشت پرده های تیم ملی و فدراسیون مان خبر ندارد. شاید فدراسیون در انتخاب تیم های ملی برای دیدارهای تدارکاتی محدودیت دارد. چه از نظر مالی و چه مسایل دیگر، ولی با این شرایط انتخاب حریف تدارکاتی، کار چندانی نمی توان کرد. تیم ملی دیدار تدارکاتی برگزار می کند که سطح آمادگی اش بالا برود نه اینکه بی انگیزه تر شود. در این بازی اصلا دروازه ما تحت فشار قرار نگرفت. این می تواند بدترین اتفاق برای دفاع تیم ملی باشد. در دیدارهای جام جهانی که بازی ها به این راحتی نیست.

*یک اتفاق خوب هم رخ داد

یک اتفاق خوب در این بازی فرصت دادن به جوانانی بود که کی روش آنها را آزمود. او با این کار تلنگر جدی هم به نفرات ثابتش زد که بدانند تیم ملی را به نام کسی نزده اند. البته در این باره حمایت های خوبی از او شده که می تواند این کارها را بکند. شاید اگر هر مربی دیگری جای او بود و رحمتی را بیرون می گذاشت حسابش را می رسیدند ولی دیدیم که او در این بازی هم تعدادی از نفرات اصلی را بیرون گذاشت.

*کی روش دنبال نیمکت نشینانش است

بازی ندادن به برخی از نفرات اصلی در این بازی را می توان از یک منظر دیگر هم بررسی کرد. اینکه کارلوس کی روش دنبال پیدا کردن نفرات نیمکت نشینش برای جام جهانی است. به هر حال همه می دانیم که او تیم اصلی اش را می شناسد و در این برهه بیشتر دنبال انتخاب یک نیمکت قوی برای تیم ملی است.

*روسیه بهتر از توگوست، اما...

بازی با روسیه قطعا بهتر از دیدار با توگو خواهد بود اما همین روسیه هم دیگر آن روسیه سابق نیست. نه در لیگ قهرمانان اروپا تیم های باشگاهی اش نماینده دارند نه در جام ملت های اروپا رتبه ای بدست آورده و حتی در جام یوفا و غیره هم خبری از فوتبال این کشور نیست ولی با این همه باز هم فرصت بهتری برای تیم ملی خواهد بود تا بازیکنان مان خودشان را بهتر آزمایش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    1 1
    توگو هم شد تیم آخه ؟؟ با دو تا تیم درست و حسابی بازی کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس