کد خبر 782440
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
آمریکا و پاکستان

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان گفت: حفظ روابط پایدار با اسلام‌آباد از اولویت‌های واشنگتن است.

به گزارش مشرق، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: حفظ روابط پایدار با اسلام‌آباد از اولویت‌های واشنگتن است.
وی افزود: سیاست آمریکا این است که برای حفظ ثبات در جنوب آسیا و برقراری امنیت افغانستان، روابط پایدار با پاکستان داشته باشد.


به گزارش دیلی اکسپرس، تیلرسون تأکید کرد: سعی داریم در تمام زمینه‌ها از جمله دفاع، تجارت،اقتصاد و تبادل اطلاعات سرویس‌های امنیتی روابط خود را با پاکستان گسترش دهیم.
وی با ابراز نگرانی از بحران سیاسی در پاکستان اظهار داشت: خواستار ثبات سیاست این کشور هستیم.


در این ملاقات خواجه آصف از وزیر امور خارجه آمریکا دعوت به عمل آورد تا سفری به پاکستان داشته باشد که وی با خوشحالی پذیرفت و تأکید کرد به زودی راهی اسلام‌آباد می‌شود.
خواجه آصف در این دیدار از آمریکا درخواست کرد که ادامه پایمال شدن حقوق مردم کشمیر توسط هند جلوگیری کند.


وی افزود: بدون حل مسئله کشمیر امنیت در منطقه جنوب آسیا برقرار نخواهد شد بنابراین واشنگتن نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر دفاع آمریکا گفت: قبل از اینکه ترامپ به گزینه‌هایی روی آورد که مربوط به حمایت پاکستان از تروریسم است بار دیگر همکاری با این کشور در خصوص افغانستان را امتحان خواهیم کرد.

از سوی دیگر ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارات اخیر خود گفت: اطمینان دارم که سرویس امنیتی پاکستان آی اس آی با تروریست‌ها در ارتباط است.

چندی پیش ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تعیین استراتژی خود در افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.

سخنان ترامپ واکنش شدید پاکستان و لغو دیدار مقامات دو کشور را به دنبال داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    0 0
    پاکستانیهای احمق بدانند مقصود آنها از روابط پایدار چیست برای این کار می توانند موارد آن را در ژاپن و کرخه جنوبی و عربستان و اسرائیل بیابند این کشورها ابواب جمعیند وقتی رابطه از نظر آنها پایدار است که تحت دستور آنها باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس