به گزارش مشرق 'سیامك صابر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه برای آسانی در پرداخت قبوض و ارایه خدمات غیرحضوری به تمام مشتركان تلفن ثابت طراحی شده است.
وی با اشاره اینكه امسال امكان جدیدی برای مشتركان تلفن ثابت كه خط تلفن آنها به دلیل بدهی قطع می شود فراهم شده است ، افزود: خط تلفن این دسته از مشتركان در صورت پرداخت بدهی از طریق 1818 بلافاصله و در كمتر از پنج دقیقه و بدون مراجعه حضوری وصل می شود .
صابر گفت:مشتركان تلفن ثابت می توانند با شماره 1818 تماس گرفته و ریز مكالمات خود را به همراه آخرین دوره صورتحساب دریافت و از طریق همین سامانه اقدام به پرداخت قبوض خود كنند.
به گفته ی وی سال گذشته اطلاعات چند مركز مخابراتی در تهران بصورت آنلاین دریافت می شد و امكان اتصال آنی تلفن های قطع شده بدون مراجعه حضوری وجود داشت،اما در حال حاضر 80 درصد مراكز مخابراتی استان تهران برخط(آنلاین) هستند.
وی افزود: اتصال دوباره تلفن در مراكز معدودی كه آنلاین نیستند نیز بعد از چند ساعت و بدون مراجعه حضوری امكان پذیر است.
صابر با اشاره به هماهنگی میان سامانه 1818 و دو بانك ملی و صادرات ، گفت: اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض مخابرات از طریق بانك های ملی و صادرات نیز آنلاین شده و اطلاعات پرداخت به فاصله نیم ساعت به سامانه 1818 می رسد و اگر مشتركی كه تلفنش قطع شده از طریق خودپردازهای این بانك ها و یا باجه های آنها صورتحساب خود را بپردازد ، درمدت نیم ساعت تلفنش وصل می شود.
كارشناس سامانه 1818 با بیان اینكه 50 درصد قبوض مخابرات از طریق دو بانك ملی و صادرات پرداخت می شود، در ادامه اظهار داشت: با سایر بانكها نیز در حال مذاكره هستیم تا اطلاعات پرداخت را در مدت زمان نیم ساعت به این سامانه منتقل كنند.
صابر با اشاره به استقبال مردم از خدمات سامانه 1818 ، گفت : برای جوابگویی به مراجعان ، خطوط تلفن این سامانه درتهران افزایش یافته و هم اكنون 540 نفر بصورت همزمان می توانند به سامانه 1818 زنگ بزنند ، در ضمن چندین خط نیز در این سامانه اختصاص به تماس با مشتركان دارد .
سئول سامانه گویای 1818 شركت مخابرات ایران گفت :تماس با این سامانه رایگان است و حتی در صورت قطع تلفن نیز امكان برقراری تماس با این سامانه وجود دارد.