کد خبر 7824
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶

شهيد حميد باکري، از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس، در وصيت نامه خود خانواده اش را به تبعيت از رهبري انقلاب در "در هر زمان و هر موقعيت" توصيه است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، اين فرمانده شهيد در بند 6 و 7 وصيت‌نامه خود خطاب به فرزندانش احسان و آسيه سفارش مي‌کند:" "يقين بدانيد تنها اعمال شما که مورد رضايت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالي است که تحت ولايت الهي و رسولش و امامش باشد، بنابراين در هر زمان و هر موقعيت همت به اعمالي بگماريد که مورد تائيد رهبري و امامت باشد."
شهيد باکري در قسمتي ديگر از وصيت‌نامه خود خطاب به همسرش گفته بود: "احسان و آسيه امانت‌هايي هستند در دست تو و مدام در در تربيت اسلامي آنها بايد همت گماريد و توجيه و کنترل مواردي که به آنها وصيت نموده‌ام به عهده شماست."
متن کامل وصيت‌نامه شهيد حميد باکري:
بسم الله الرحمن الرحيم
در اين لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشيماني وصيت خود را مي‌نويسم و علم کامل دارم که در اين ماموريت شهادت، جان به پروردگار بزرگ بايد تسليم نمايم انشاالله که خداوند متعال با رحمت و بزرگواري خود گناهان بي‌شمار اين بنده خطاکار را ببخشند.
وصيت به احسان و آسيه عزيز؛
1) انشاالله وقتي به سني رسيديد که توانستيد اين وصايا را درک نمائيد هر چند روز يکبار اين وصيتنامه را بخوانيد.
2) شناخت کامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پيدا نمائيد در پي اصول اعتقادي تحقيق و مطالعه نمائيد و تفکر زياد نمائيد تا به اصول اعتقادي يقين کامل داشته باشيد.
3) احکام اسلامي را (فروع دين) با تعبد کامل و بطور دقيق و با معني بجا آوريد.
4) آشنايي کامل با قرآن کريم که عزت‌بخش شما در اين دنياي سرتا پا گناه خواهد بود داشته و در آيات آن تفکر زياد بنمائيد و با صوت خواندن قرآن را فرا گيريد.
5) از راحت‌طلبي و بدست آوردن روزي بطور ساده دوري نمائيد. دائم بايد فردي پرتلاش و خستگي ناپذير باشيد.
6)‌ يقين بدانيد تنها اعمال شما که مورد رضايت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالي است که تحت ولايت الهي و رسولش و امامش باشد، بنابراين در هر زمان و هر موقعيت همت به اعمالي بگماريد که مورد تائيد رهبري و امامت باشد.
7) به کسب علم و آگاهي و شناخت در تاريخ اسلام و تاريخ انقلابات اسلامي اهميت زياد قائل شويد.
8) قدر اين انقلاب اسلامي را بدانيد و مدام در جهت تحکيم مباني جمهوري اسلامي کوشا باشيد و زندگي خود را صرف تحکيم پايه‌هاي اين جمهوري قرار دهيد.
9) به اخلاقيات اسلام اهميت زياد قائل شده و آن را کسب و عمل نمائيد.
10) در جماعات و مراسم به خصوص نماز جمعه، دعاي کميل و توسل و مجالس بزرگداشت شهداء مرتب شرکت نمائيد.
11) رساله امام را دقيق خوانده و مو به مو عمل نمائيد.
12) حق مادرتان را نگهداريد و قدرش را بدانيد و احترام و احسان به مادرتان را به عنوان تکليف دانسته و خود را عصاي دست ايشان نمائيد.
13) در زندگيتان همواره آزاده باشيد و هيچ چيز غير از خدا و آنچه خدائي است دل نبنديد و بدانيد که دنيا زودگذر و فاني است، فريب زرق و برق دنيا را نخوريد.
14) برحذر باشيد از وسوسه‌هاي نفس و مدام به ياد خدا باشيد تا از شر نفس و شيطان در امان باشيد.
وصيت به (همسرم) فاطمه:
1) مي‌دانم در حق شما مدام ظلم کرده‌ام و وظيفه‌ام را بجا نياورده‌ام ولي يقين بدان که خود را بنده‌اي قاصر و کم‌کاري مي‌دانم و اميد دارم که حلالم نمائيد.
2) احسان و آسيه امانت‌هايي هستند در دست تو و مدام در در تربيت اسلامي آنها بايد همت گماريد و توجيه و کنترل مواردي که به آنها وصيت نموده‌ام به عهده شماست.
3) از کوچکي آنها را با قرآن آشنا کرده و به کلاس قرائت قرآن برويد.
4) از کوچکي آنها را در مجالس و مجامع خصوصا نماز جمعه، دعاي کميل و يادبود شهداء شرکت بدهيد.
5) درآمد يا پولي نداشته و ندارم که مهريه‌تان را بدهم انشاالله که حلال خواهيد کرد.
6) مقداري به مهدي مقروضم به شکلي که برايتان مقدور باشد پرداخت نمائيد منتهي فشار مادي بيش از حد به خودتان در اين مورد وارد نکنيد.
7) انشاءالله که شما و عموم فاميل در يادبود من به ياد شهداي کربلا و امام حسين(ع) گريه و عزاداري نمائيد و مرتب بياد بياوريد که هستي دهنده اوست و بايد شکر به مصلحت الهي گفت.
متاسفانه به علت نبودن وقت نتوانستم وصيتم را تمام نمايم از عموم آشنايان و فاميل حلاليت مي‌خواهم انشاءالله همه خدمتگزار اسلام خواهند بود.
حميد باکري

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس