روته مولر

وینفرد شفر مربی جدید استقلال، بعد از رولند کخ، دومین مربی آلمانی در تاریخ این باشگاه به حساب می آید؛ اما به جز پست سرمربیگری، آلمانی های دیگری هم در لیگ برتر در کادر فنی این تیم فعالیت داشته اند.

به گزارش مشرق، استقلال در برخی ادوار لیگ برتر مربیانی از کشور آلمان را به خدمت گرفت و از آنها در کادر فنی خود استفاده کرده است. با وجودی که این مربیان آلمانی از کارنامه خوبی برخوردار بودند اما اغلب دوران موفقی در جمع آبی پوشان نداشتند. ناگفته نماند که برخی از این افراد هم اشتباهات عجیب و غریبی داشتند که به سادگی نمی توان از کنار آنها گذشت. به عنوان مثال، رولند کخ برای حضور در اولین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا وحید شمسایی (فوتسالیست) را همراه تیم به امارات برد و حتی در بازی آخر برابر الهلال عربستان در ۲۰ دقیقه پایانی، شمسایی را به میدان فرستاد. در ادامه نگاهی به آلمانی هایی خواهیم داشت که در لیگ برتر در کادر فنی استقلال فعالیت می کردند.  

اریش روته مولر

اریش روته مولر که در تیم ملی در کنار علی دایی فعالیت می کرد، در استقلال هم دستیار مرفاوی بود. او از مربیان بادانش و کاربلد آلمانی بود که به خاطر بیماری و همچنین فوت برادرش، ایران را ترک کرد و فوتبال ایران را برای همیشه ترک کرد.

راینر کرافت

سال ۸۸ حمیدرضا واعظی آشتیانی یک بدنساز آلمانی را به استقلال آورد. راینر کرافت به عنوان بدنساز استقلال در این تیم مشغول کار شد اما به دلیل بیماری یکی از اعضای خانواده اش مجبور به ترک ایران شد و همکاری او با استقلال پایان یافت.

یورگن گده

سال ۸۹ یک آلمانی در کنار پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال می نشست؛ یورگن گده که در مجموع حدود یک دهه سابقه فعالیت در ایران را دارد، به عنوان دستیار مظلومی به استقلال آمد اما دوران حضور او در جمع آبی پوشان به بیش از ۶ ماه نکشید و از این تیم جدا شد. وی پس از جدایی از استقلال، در اقدامی عجیب بابت طلب ۱۵ هزار دلاری اش از علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت استقلال شکایت کرد.

میشاییل هنکه

حدود پنج سال پیش یکی از سرشناس ترین مربیان آلمانی به استقلال آمد تا در کنار دست پرویز مظلومی روی نیمکت بنشیند. مربی که سابقه کار در تیم هایی چون بورسیا دورتموند، بایرن مونیخ، کایزرسلاترن را در کارنامه داشت، با قراردادی دو ساله به استقلال آمد اما پس از جدایی مظلومی در پایان فصل، او نیز تمایلی به ادامه کار در این تیم را نداشت. البته اواخر حضور هنکه در استقلال، وی با مظلومی هم به مشکلاتی خورد و در مصاحبه ای گفته بود سرمربی تیم به حرف من گوش نمی دهد. وی پس از ترک ایران هم اظهار داشت لیگ ایران مشکلات بسیار فراوانی دارد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس