کد خبر 782252
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
توگو

در اردوی تیم ملی توگو بازیکنان خوبی حضور دارند.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی توگو با هدایت کلود لِروی فرانسوی فردا (پنجشنبه) مقابل سربازان کارلوس کی روش قرار خواهد گرفت. دیداری که می تواند پیش از تقابل با روسیه سنگ محک خوبی برای کادر فنی تیم ایران باشد تا بتواند شرایط نفرات حاضر در اردویش را بهتر ارزیابی کند.

از سوی دیگر در اردوی حریف هم هستند مردانی که شاید چندان سرشناس نباشند اما از تجربه ای قابل توجه برخوردارند.

در واقع توگو به جز امانوئل اده بایور مهاجم سرشناس تاریخ خود؛ بازیکنی را در اردوی خود دارد که در اوج آمادگی و پختگی قرار دارد. هافبکی که کمتر به چشم آمده اما این روزها در فوتبال جزیره ، برای کادر فنی فولهام یک مهره موثربه حساب می آید.

* ستاره فولهام

این بازیکن که پیراهن شماره 10 تیم ملی کشورش را بر تن می کند، فلوید آیته است که در فرانسه متولد شده. فلوید در عرصه ملی اولین بار با گلزنی برابر گابن خود را به فوتبال آفریقا معرفی کرد. در سال 2009 تک گل او برابر گابی در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2010 آفریقا سبب شد تا توگو یک بر صفر از سد گابن عبور کند.

فلوید بعد از آن به تیم ملی غنا هم گل زد و البته که سومین گل ملی اش نصیب "جیبوتی" شد. آیته در رقابتهای انتخابی جام ملت های 2017 آفریقا موفق شد در حالی که توگو از میزبانش پیش بود؛ با زدن گل دوم به حریف جیبوتی را پیش چشم تماشاگرانش محو کند.

شماره 10 توگو را باید جدی گرفت. هافبکی با سابقه بازی در نانسی، بوردو و باستیا فرانسه که در فصل 17-2016 چمپیون شیپ انگلستان به فولهام پیوست. فلوید در همان فصل آغازین حضورش موفق شد در نقش یک هافبک پر تحرک 33 بازی انجام دهد و 9 گل بزند.

این بازیکن در فصل جاری هم در 6 بازی فصل وارد ترکیب اصلی تیمش شده تا یک گل به هال سیتی در هفته هفتم مسابقات بزند.


* سرگئی از غازی عنتپ

در اردوی تیم ملی توگو به جز فلوید آیته، یک مدافع نیز حضور دارد که سابقه گلزنی برابر جیبوتی را به کارنامه اش اضافه کرده است! این بازیکن 29 ساله سرگئی آلاکپو است که سابقه توپ زدن برای ترابوزان اسپور، را در سوپر لیگ ترکیه دارد.

مدافع 178 سانتی متری توگو در حال حاضر برای تیم دسته اولی غازی عنتپ در ترکیه به میدان می رود. سرگئی در فصل جاری فوتبال ترکیه در سه دیدار با پیراهن شماره پانزده به زمین رفته تا 270 دقیقه برای تیم جدیدش تلاش کرده باشد. شماره 5 تیم ملی توگو دو گل ملی به ثمر رسانده است. این مدافع بعد از اینکه در سال 2014 به اوگاندا گل 3 امتیازی زد، در رقابتهای انتخابی جام ملت های 2017 گابن، دروازه جیبوتی را فرو ریخت. در واقع هواداران میزبان هنوز درست و حسابی سر جایشان ننشسته بودند که ضربه دقیقه 5 آلاکپو آنها را وادار به سکوت نمود. پس از این گل هم بود که فلوید آیته موفق شد گل دوم را برای میهمان به ثمر برساند و جیبوتی را نابود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس