وزیر کار

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت:آمارهایی که در اختیار ماست نشان می‌دهد نرخ بیکاری در هیچ شهرستانی به ۶۰ درصد نمی‌رسد.

به گزارش مشرق، 9مهر ماه سال جاری بود که عبدالرضا رحمانی‌فضلی،وزیر کشور دولت دوازدهم درباره نرخ بیکاری گفت: علیرغم اعلام رقم 12 درصد بیکاری در کل کشور به صورت میانگین، شاهد هستیم که در برخی از شهرها میزان بیکاری به 60 درصد رسیده است.

وی گفت: برخلاف اعلام رسمی رقم 12 درصد بیکاری در کل کشور برای بهار سال 96، نرخ بیکاری در برخی از شهرهای کشور به بیش از 60 درصد رسیده است و رقم بیکاری در بین تحصیل‌کرده‌ها بسیار بالاتر از آنچه به طور متوسط اعلام می‌شود است.

 در حالی رحمانی فضلی ابراز نگرانی می کند که طرح های اشتغالزایی  «تکاپو» و «حرکت» یک سال است که آغاز شده است و بسیاری از کارشناسان بازار کار نسبت به آن نقد هایی را وارد کرده اند و بدون شک سیاست های وزارت کار در کاهش نرخ بیکاری به حساب می آید. 

*نرخ بیکاری در شهرها ملاک خوبی برای ارزیابی نیست

در همین راستا علاءالدین ازوجی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار نسبت به اظهارات رحمانی فضلی واکنش نشان داده است.

علاءالدین ازوجی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار، نرخ بیکاری در شهرها را ملاک مناسبی برای ارزیابی وضعیت اشتغال کشور نمی‌داند و معتقد است بررسی نرخ بیکاری در شهرستان‌ها می‌تواند تصویر بهتری از وضعیت اشتغال در مناطق مختلف ارائه دهد.

ازوجی درباره اظهارنظر وزیر کشور درباره نرخ بیکاری60درصدی در برخی شهرها می‌گوید: ممکن است در برخی مناطق شهری شاهد چنین وضعی باشیم اما آمارهایی که در اختیار ماست نشان می‌دهد نرخ بیکاری در هیچ شهرستانی به 60 درصد نمی‌رسد و در واقع بدترین وضعیت اشتغال بین شهرستان‌های کشور مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه است که نرخ بی‌کاری 38.6 درصد را در سال 95 تجربه کرده است.

به گفته ازوجی وزارت کار اولویت‌هایی برای حل مشکل بیکاری در استان‌های محروم‌تر تعیین کرده است و تلاش می‌کند با کمک به کارآفرینان در این استان‌ها قسمتی از مشکلات در این مناطق را به‌طور خاص حل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصغر ملکمحمدی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    خدارا شکر که وزیر خداشناس واقعیت جامه راگفت مردم درزجر وفلاکت زندگی میکنند به داد ما بیچاره ها برسید حقوقهای نجومی که ذخایر کشورند مملکت را به تاراج میبرند
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط آمار بدید مردم یکم مشغول بشن هیچ کدوم سواد کاری ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس