کد خبر 781330
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
هواشناسی

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از امروز تا پایان هفته در مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارندگی شدید، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و سیلاب رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به سبب عبور متوالی امواج تراز میانی جو از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور و نفوذ جریانهای خنک شمالی، کاهش دما و بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در استانهای واقع در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد موقت شدید رخ خواهد داد. 

به گفته وی امروز دوشنبه بارش باران در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق در گیلان، اردبیل و غرب مازندران و فردا سه شنبه رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بارش باران و وزش باد شدید با احتمال رعدوبرق در گیلان، اردبیل، مازندران رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز چهار شنبه نیز بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در گیلان، اردبیل و مازندران. رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و بارش باران در دامنه های جنوبی البرز در شمال استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی را شاهد خواهیم بود.

وظیفه تاکید کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین ۷ تا ۱۲ درجه در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می رود در این مدت کمینه دما در استانهای گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد. روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استانها به صورت برف خواهد بود. همچنین در این مدت  دریای خزر و روز سه شنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی در پایان با تاکید مجدد بر  آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در گیلان، اردبیل و غرب مازندران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی به همراه  احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی توصیه کرد جهت پیشگیری از خسارتهای احتمالی اقدامات لازم بکار گرفته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس