کد خبر 781244
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
وزارت نفت

تصویر حکم دیوان عدالت اداری درباره مکلف کردن "وزارت نفت" به جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت منتشر شد.

به گزارش مشرق، پس از انتشار خبر حکم دیوان عدالت اداری برای مکلف کردن "وزارت نفت" به جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، تصویر این حکم منتشر شد.

موضوع شکایت این حکم با عنوان (الزام به استخدام رسمی و بدون آزمون گروه الف دانشگاه صنعت نفت) به معنای الزام وزارت نفت به استخدام این دانشجویان است.

بر این اساس، این وزارتخانه قانونا نمی‌تواند مانعی در فرآیند استخدام دانشجویان گروه الف ایجاد کند.

در مورد جمله "روال سابق ذکر شده" در حکم نیز باید به این نکته اشاره کرد که قبل از سال 94 وزارت نفت تمامی‌ دانشجویان گروه الف‌ دانشگاه صنعت نفت را در شرکت‌های تابعه خود کاریابی کرده و پس از آن  با انجام گزینش عقیدتی تمامی این افراد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب می‌کرد.

در سال 94 بخشنامه وزیر نفت مبنی بر ‌ممنوعیت استخدام صادر شد که این مسئله باعث شد دانشجویان این دانشگاه با گذر از فیلترهای جدیدی مسیر استخدام را طی کنند و برخی از آنها نیز از استخدام در این وزارتخانه محروم شوند.

در متن حکم تأکید شده "تعهدی که از افراد گروه الف اخذ شده" کاملا دو طرفه است و دو طرف ملزم به اجرای تعهدات‌شان هستند. وزارت نفت در تعهدنامه دانشجویان به این مورد اذعان کرده که فرد را در داخل سیستم جذب‌ خواهد کرد.

براساس متن حکم، به صراحت  شیوه جذب "جدید" وزارت نفت غیرقانونی اعلام شده است. منظور از شیوه جذب جدید وزارت نفت "دعوت به مصاحبه استخدامی همه یا افرادی از دانشجویان گروه الف و جذب برخی از  آنهاست."

قسمتی از متن رأی به این نکته تاکید دارد که "جذب تعدادی از گروه الف‌ها و عدم جذب تعداد دیگر از همان گروه دانشجویان به‌ دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی کاملا خلاف می‌باشد."

 بند آخر حکم صادره نیز تاکید می‌کند که دیوان عدالت اداری به‌ عنوان نهاد عالی قضایی کشور، صلاحیت ورود به مسئله را دارد و بنا به شواهد و مستندات و مدارک، وزارت نفت را مکلف‌ و موظف به جذب دانشجویان گروه الف‌ دانشگاه صنعت نفت می‌کند.

به گزارش تسنیم، براساس مستندات درج شده در دفترچه کنکور سراسری در سال‌های قبل، وزارت نفت متعهد به استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در این وزارتخانه شده بود.

بیژن زنگه وزیر نفت در سال 94  استخدام این دانشجویان را در وزارت نفت ممنوع اعلام کرد. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که قبل از این سال در این دانشگاه تحصیل کرده بودند، پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراضات خود به دیوان عدالت اداری شکایت بردند.

در پی این شکایات، دیوان عدالت اداری وزارت نفت را ملزم به جذب و استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس