عزاداری حرم رضوی

همزمان با شب دهم محرم‌الحرام و سالگرد واقعه خونین عاشورا، آیین سنتی خطبه‎خوانی امشب در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش مشرق، این آیین پر فیض همزمان با غروب نهم محرم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام علی بن موسی‌الرضا(ع) با حضور آیت‌الله رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی و خدام بارگاه منور رضوی آغاز شد.

در این مراسم خادمان حرم منور رضوی در حالی که لاله‌ شمع‌های روشن در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زدند و با نوحه‌خوانی و مرثیه‎سرایی، شهادت حضرت امام حسین(ع) را به فرزندشان حضرت ثامن‌الائمه(ع) تسلیت گفتند.
در ادامه این مراسم، خطبه شب عاشورا شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری قرائت شد.
بعد از قرائت این خطبه خادمان بارگاه ثامن‌الحجج(ع) در رثای حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و 72 یار باوفای آن حضرت، همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ احمدواعظی و جعفر ملائکه عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس