کردستان عراق

منابع خبری مدعی شده‌اند وزیر دفاع انگلیس با ارسال نامه‌ای به رئیس منطقه کردستان عراق از وی خواسته گفت‌وگوهای فوری با بغداد، آنکارا و تهران را آغاز کند.

به گزارش مشرق، خبرنگار «کردستان‌24» مدعی شده «مایکل فالون»، وزیر دفاع انگلیس با ارسال نامه‌ای به مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از وی خواسته گفت‌وگوهای فوری را با بغداد، آنکارا و تهران آغاز کند.

منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق روز سوم مهرماه علی‌رغم مخالفت‌های ایران، ترکیه و بغداد و محکومیت‌های بین‌المللی برگزار شد.

نتیجه این همه‌پرسی الزام‌آور نیست، اما به مسعود بارزانی اجازه می‌دهد بر سر جدایی این منطقه تولیدکننده نفت با بغداد و سایر کشورهای همسایه مذاکره می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    2 2
    بارزانی آخرش به شکر خوردن خواهد افتاد
  • نکته AU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    1 1
    انگلیس و آمریکا صرفا دنبال تنفس و بازی هستند. از نگاه کثیف آنها بعد از این نارنجک انتحاری صهیونیست, باید تهران و آنکارا را آرام و رام کرد تا به مرور زمینه مورد دلخواه بصورت قانونی جا انداخته شود چراکه در هفته قبل نفاق و فتنه اولیه گذاشته شد. این همان چیزی است که آنها بدنبالش بودند. آنچه ایران, ترکیه, عراق و سوریه نیازمند آن هستند, یک برنامه منسجم و جامع برای مقابله نظامی, فرهنگی و جغرافیایی است چراکه بوجود آوردن یک غده سرطانی دوم در خاورمیانه که پتانسیل بسیار در هم تنیده ای با صهیونیست دارد هرگز از روی میز محور شیطانی آمریکا-انگلیس-اسرائیل کنار نخواهد رفت.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    انگلیس بشدت مایل هست عراق تجزیه بشه چون بعد از عراق نوبت به بقیه کشورهای منطقه میرسه ولی انگلیس بخاطر افکار عمومی جهان و ترس از تیره شدن روابطش با ترکیه و عراق و اتحادیه عرب و بیش رو امدن بحث استقلال اسکاتلند و ایرلند شمالی چنین حرفی گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس