پوتین- اردوغان

رئیس‌جمهوری روسیه طی کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود، تأکید کرد که شرایط لازم برای پایان دادن به جنگ ۶ ساله در سوریه فراهم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه، عصر دیروز در آنکارا کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.

پوتین در این کنفرانس خبری مشترک با اردوغان، تصریح کرد که روسیه و ترکیه درصدد «تقویت هماهنگی‌های» دوجانبه به منظور پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه هستند.

پوتین تأکید کرد که «شروط لازم» برای پایان دادن به جنگ 6 ساله در سوریه «فراهم شده است».

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «در واقع، شروط لازم برای پایان به جنگ برادرانه در سوریه، شکست دادن تروریست‌ها و بازگرداندن سوری‌ها به زندگی امن و خانه‌های‌شان فراهم شده است.»

این دو رئیس‌جمهور همچنین در این کنفرانس خبری، بر عزم‌شان برای افزایش تلاش‌ها در راستای «فعال‌سازی منطقه کاهش تنس در ادلب» تأکید کردند.

از سوی دیگر، اردوغان بار دیگر بر تعهدش به ادامه همکاری‌های مشترک و مستحکم درباره حل سیاسی بحران سوریه تأکید و خاطرنشان کرد که ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، به مذاکرات ژنو انگیزه داده است.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که با اردوغان درباره اوضاع در منطقه از جمله تحولات مربوط به همه‌پرسی اخیر در اقلیم کردستان گفت‌وگو کرده است.

پوتین گفت: «ما درباره همه‌پرسی استقلال، که در کردستان عراق برگزار شد، رایزنی کردیم... موضع رسمی روسیه مشخص است که وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای به آن اشاره کرده است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس