کد خبر 77976
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بااشاره به طراحی و ساخت موفقیت آمیز نخستین ناوشكن بومی جماران در كشور گفت: ناوشكن های جدید و مدرن نیروی دریایی ارتش، پیشرفته تر و مدرن تر از ناوشكن های موجود خواهند بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، امیر'حبیب الله سیاری'  از ناوشكن جماران به عنوان یكی از مهم ترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش یاد كرد و افزود: ناوشكن های جدید نیروی دریایی ارتش به تجهیزات نوین از جمله سیستم های راداری پیشرفته مجهز می شوند.

وی خاطرنشان كرد: براساس طراحی های جدید هر كدام از ناوشكن های تولید شده در نیروی دریایی ارتش باید از ناوشكن های موجود بهتر باشند و اگر این روند وجود نداشته باشد ما دچار ركود می شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: امروز ناوشكن بومی جماران كه توسط متخصصان توانمند داخلی ساخته شد در دریاهای دور دست مشغول انجام ماموریت است و در معرض دید همه كسانی قرار دارد كه می خواستند توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را در ساخت چنین تجهیزاتی ببینند.

امیر دریادار سیاری با یادآوری اعزام ناوشكن جماران به نخستین ماموریت بین المللی در آب های آزاد اظهار داشت: ماموریت ناوهای نیروی دریایی به آب های بین المللی بر اساس ماموریتی كه به آنها محول می شود از 30 تا 100 روزه است.

وی افزود: ماموریت فعلی ناوشكن جماران در شمال اقیانوس هند و در مدار 10 درجه و در خلیج عدن و منطقه باب المندب تعریف شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه ارتش جمهوری اسلامی برای ساخت ناوشكن های جدید اظهار داشت: هم اینك خط تولید كلاس ناوشكن ها در جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است و ناوشكن های جدید به ناوگان نیروی دریایی اضافه خواهد شد.


** ساخت تجهیزات نوین مورد نیاز نیروی دریایی ارتش آغاز شده است

امیردریادار سیاری همچنین یادآور شد كه همزمان با ساخت ناوشكن ها و ناوهای جدید نیروی دریایی ارتش، تولید تجهیزات مدرن مورد نیاز نیروی دریایی برای حضور درآب های آزاد و بین المللی آغاز شده است و روند ساخت این تجهیزات همچنان با موفقیت به پیش می رود.

وی با تاكید بر توان رزمی نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز ناوشكن و انواع ناوهای موشك انداز مورد نیاز خود را در داخل تولید می كند كه این موضوع نشان دهنده توان رزمی خوب و بالای كشورمان در این عرصه است.

وی با بیان این كه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین از توان موشكی بالایی برخوردار است، یادآور شد: امروز انواع موشك های مورد نیاز ناوشكن ها و ناوهای نیروی دریایی ارتش از جمله موشك های ساحل به دریا، سطح به هوا و انواع اژدرها توسط متخصصان متعهد ایرانی تولید می شود و هیچ نیازی به خارج از كشور نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین بر این نكته تاكید كرد كه حضور مقتدرانه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد نشان دهنده توان تعمیر، نگهداری و نوسازی همه تجهیزات دریایی نیروی دریایی ارتش است كه بدون داشتن چنین توانی نمی توان 100 روز در عرصه دریاهای آزاد دریانوردی كرد.

وی با بیان این كه بالاترین درجه فناوری در دنیا به ساخت زیرسطحی ها اختصاص دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در 20 سال گذشته هیچ نوع فناوری برای ساخت زیرسطحی ها دسترسی نداشت و این درحالی است كه امروز به جایی رسیده ایم كه توانایی ساخت زیرسطحی های مورد نیاز این نیرو را در كلاس سبك و نیمه سنگین داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس