محمدرضا تابش

رئیس فراکسیون ورزش مجلس مسائل مختلفی را که در جلسه امروز هیات رئیسه فراکسیون با حضور تاج بررسی شده، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 مهر) مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص وقایع و اتفاقات فوتبال کشور برگزار شد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف فراکسیون، بررسی اصل موضوعات و حوادث است و نه حواشی موجود؛ اما مسائلی که این روزها باشگاه های استقلال و پرسپولیس با آن روبرو هستند و باعث آرزدگی خاطر طرفداران شده است و همچنین روند آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور پرقدرت در جام جهانی، مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

تابش با بیان اینکه در جلسه قبلی فراکسیون، 4 گروه کاری تعیین شد تا مسائل و مشکلاتی که فدراسیون فوتبال با آنها مواجه است را با مشورت با وزارت ورزش و جوانان، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان امور مالیاتی بررسی و حل و فصل کنند، گفت: در ارتباط با اختصاص بخشی از عواید پخش تلویزیونی، مطهری نایب رئیس مجلس دو جلسه با مسئولان صداوسیما داشتند و نتایج خوبی حاصل شد؛ قرار شده است که ظرف دو ماه تفاهم حاصل شود و اگر تفاهم حاصل نشود، بر مبنای آنچه که در قانون آمده است، از دولت خواهیم خواست که سهم فوتبال را از عواید پخش تلویزیونی مشخص کند تا در اختیار فدراسیون فوتبال و باشگاه ها قرار بگیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ارتباط با بدهی های مالیاتی نیز دوستان مراجعاتی داشتند و پیگیری هایی از طریق معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان امور مالیاتی انجام شده است، متاسفانه هنوز کار به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: ایرادی که بر این موضوع وارد است این است که مالیات بر ارزش افزوده برای تیم ها در نظر گرفته اند که مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان می کنند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تیم های فوتبال موضوعیتی ندارد و متاسفانه حساب های باشگاه های مطرح لیگ برتر توقیف شده است که باعث شده قدرت تحرک و مانور از این تیم ها گرفته شود که در این راستا نامه ای به وزیر اقتصاد ارائه شده و درخواست شده که با استفاده از اختیاراتش بحث توقیف حساب های تیم های ورزشی را منتفی کند تا زمانی که به تفاهم برسند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به زعم سازمان فیفا و AFC، هیات دولت قبلی ما اعلام کرده که فدراسیون فوتبال ما خصوصی است ولی متاسفانه مدارک و شواهدی ارائه شده که این مصوبه دولت نیست و جای تأمل دارد.

تابش تصریح کرد: البته فدارسیون فوتبال ما مدارک مثبتی را به سازمان های بین المللی ارائه کرده ولی نیاز به استفساریه مجلس در این رابطه است تا اعلام کند که فدراسیون فوتبال ایران خصوصی است و در این راستا جلساتی با سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و مقرر شده که سازمان بازرسی و فدارسیون فوتبال متنی را به مجلس ارائه کنند تا با استفساریه ای از سوی مجلس این معضل رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تاج درخصوص آماده سازی تیم فوتبال برای مسابقات جام جهانی گزارشی ارائه کرده است، گفت: در گروه ایران در جام جهانی یک تیم آفریقایی و اروپایی قرار می گیرد، بنابراین پیش بینی شده که یک مسابقه آماده سازی در مسکو و یک مسابقه هم با تیم توگو در تهران انجام دهیم.

وی ادامه داد: انتقادات مردم در رابطه با تیم های استقلال و پرسپولیس در جلسه امروز فراکسیون مطرح و اعلام شد که طرفداران این تیم ها دل آزرده هستند و باید توجه داشت این طرفداران ورزش کشور را در سرما و گرما و شرایط مختلف و با هزینه خود حمایت می کنند، بنابراین باید مشخص شود سهم وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، عملکرد بد تیم های ورزشی در کسب نتایج ضعیف که تیم های ورزشی موثر بوده است، و مقرر شد که در جلسات بعدی این موضوعات پیگیری شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: از شخص وزیر ورزش و جوانان درخواست دارم که هر چه سریع تر در جهت خصوصی کردن دو تیم استقلال و پرسپولیس که یک تکلیف قانونی است، گام بردارند.

تابش اظهار کرد: البته مسائل امنیت و اجتماعی درخصوص تاخیر در خصوصی سازی باشگاه های ورزشی مطرح می شود که اصلا قابل قبول نیست، چرا که وقتی که مخابرات با وجود همه تاثیرگذاری ها خصوصی سازی شده است، بنابراین به طریق اولی می توانیم تیم های ورزشی را نیز خصوصی سازی کنیم. با توجه به قول وزیر ورزش و جوانان، از وی درخواست می کنیم که به جد موضوع خصوصی سازی باشگاه های ورزشی پیگیری شود./

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس