روحانی - پوتین

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه ، با استقبال از گسترش روابط همه جانبه تهران – مسکو تاکید کرد که روابط دو کشور با پیشبرد طرحهای در دست اجرا بیش از پیش مستحکم خواهد شد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز دوشنبه در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با وی، ضمن اشاره به نشست قریب الوقوع روسای جمهوری ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ما برای روابط سه جانبه ایران، روسیه  و آذربایجان اهمیت قائل هستیم و در اجلاس پیش رو ، مسایلی را که مورد توجه سه کشور است،  در دستور کار قرار خواهیم داد.

روحانی به مواضع مشترک دو کشور در موضوع سوریه و پیگیری اجلاس آستانه اشاره کرد و گفت: در مساله سوریه ما جدی هستیم  و معتقدیم اکنون نگاه همه دنیا به مذاکرات آستانه و همکاری های سازنده ما  در سوریه معطوف است.

رئیس‌جمهور افزود:  تمامیت ارضی در منطقه و عدم تغییر مرزها برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و ما کاملا آماده ایم روند همکاری ها و هماهنگی ها را برای اجلاس بعدی آستانه ادامه دهیم.

وی با اشاره به تحولات جاری عراق اظهارداشت: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت منطقه و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق بسیارمهم وحیاتی است و هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر بر عزم مصمم مسکو برای توسعه همه جانبه روابط با تهران تاکید کرد و اجرای سریع پروژه ها و طرحهای در دست اجرا را در مسیر تقویت بیش از پیش این روابط تاثیر گذار دانست.

رییس جمهور روسیه همچنین به نشست قریب الوقوع سه جانبه سران ایران ، روسیه و آذربایجان اشاره کرد وگفت: دامنه گسترده ای از موضوعات در ارتباط با تقویت همکاریهای همه جانبه سه کشور در اجلاس تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

پوتین همچنین در گزارشی از اجلاس های پیشین درباره سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان و تمجید از مواضع سازنده تهران در این نشست ها گفت:  همکاری های مشترک دو کشور به همراه ترکیه درباره سوریه، همچنان با قوت و تا برقراری آرامش در سوریه و از بین بردن تروریست ها تداوم خواهد یافت.

رییس جمهور روسیه همچنین با تبیین مواضع مسکو در قبال تحولات عراق گفت دولت روسیه از دولت بغداد و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    27 4
    با ترس و ولرز و مصلحت سنجی در این دوره زمانه نمیشود کشور داری کرد جناب شیخ نیاوران
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      7 1
      آفرین
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      9 2
      موافقم اما اصلاح طلبان اهل مذاکره و باج دادن هستند انگار
  • مجتبی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    18 3
    باید با قدرت مقابل این تجزیه طلبان ایستاد
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      3 1
      با سیاست. با کمترین هزینه، بالاترین راندمان.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      11 2
      اول از همه باید کردستان سوریه تضعیف بشه بعد به حساب بارزانی رسید. مشرق چرا گزارشات دیر به دیر میاد کردستان سوریه اعلام حمایت کرده از بارزانی و مرزها رو باز گذاشته
  • رفرنس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    18 7
    به نظر من باید شاخ دشمن و تجزیه طلب را شکست که این هم کار اصلاح طلب جماعت نیست
  • کاظم غفاری IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    15 3
    این نوع رویکردهایی که چالش بین المللی و چند کشور را در معرض خطر و ناامنی قرار می دهد باید در نطفه خفه شود
  • عجمی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    24 3
    جناب روحانی تا حالا که هرجا به مشکل خوردیم باج دادم و مذاکره کردیم و یه چیزی دادیم تا به قول شما به ما حمله نکنند. اصلا تاریخ 250 ساله ایران غیر از 1358 تا 1368 همین بوده ست همیشه
  • حسین2 IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    13 4
    این رایزنی ها باید انجام می شد و شایسته است توسعه پیدا کند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    6 1
    چرا آقای روحانی یک راست رفته سراغ مرزهای ایران ؟ آقای یونسی کجایی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس