حاشیه‌های جلسه امروز هیات دولت

تأکید بر لزوم آرامش در محیط استان، تقویت فضای امن و فرهنگی و تلاش برای تقویت همکاری بین جناح‌های سیاسی، از توصیه‌های حسن روحانی در جلسه هیئت دولت به استانداران جدید بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،   حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز یکشنبه دوم مهر هیئت دولت که طی آن استانداران پیشنهادی پنج استان از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند، ‌ با آرزوی توفیق برای استانداران منتخب، بر رعایت مشی اعتدالی در اداره استان تأکید کرد و اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، جذب سرمایه و توسعه اشتغال را از اولویت های مهم استانداران دانست.

روحانی در ادامه، با اشاره به ترکیب قومیتی تعدادی از این استانها و وجود مذاهب مختلف در آنها، بر رعایت حقوق اقوام و مذاهب تاکید کرد.

رعایت حقوق شهروندی و تأکید بر لزوم آرامش در محیط استان و تقویت فضای امن و فرهنگی و تلاش برای تقویت همکاری بین جناحهای سیاسی، از توصیه‌های دیگر رییس جمهور به استانداران جدید بود.

روحانی همچنین استانداران را به شایسته سالاری و استفاده مناسب از جوانان و زنان در مسئولیت های مدیریتی توصیه کرد و اظهار داشت که در این توصیه به دنبال تظاهر نیستیم و وجود جوانان و زنان تحصیلکرده و شایسته و هزینه هایی که برای تحصیل آنان شده است و رعایت عدالت اقتضا می کند که از آنها به نحو شایسته استفاده کنیم.

بحث و بررسی درباره همه پرسی اقلیم کردستان و گزارش سفر و مذاکرات رییس‌جمهور در سفر اخیر به سازمان ملل بخش دیگری از جلسه امروز را به خود اختصاص داد.

همچنین گزارش وزارت آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی و تغییرات در تعداد دانش آموزان، میزان پوشش تحصیلی، ترکیب جمعیت دانش آموزی و سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیات دولت ارایه شد.

هیات وزیران در ادامه جلسه، آیین‌نامه اجرایی مربوط به انتشار اسناد خزانه اسلامی را به تصویب رساند. به موجب این آیین نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به انتشار اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال به منظور استمرار جریان پرداخت های خزانه به قیمت اسمی تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    روحی فداک یا حسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس