کد خبر 778526
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
وزیر خارجه بحرین

وزیر خارجه بحرین اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز شنبه طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با این ادعا که ایران سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ای دارد، گفت: برقراری روابط طبیعی با ایران در گروی این امر است که این کشور از سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود دست بردارد و به حسن همجواری و عدم دخالت در امور کشورها پایبند باشد و به اشغال سه جزیره اماراتی پایان دهد.

وی گفت که ایران باید به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در زمینه موشک‌های بالستیک و سایر سلاح‌ها عمل کند.

وزیر خارجه آل خلیفه در ادامه گفت: قطر از حوادث تروریستی برنامه‌ریزی شده در بحرین حمایت کرده است.

وی افزود: دیگر قابل قبول نیست که بین ما کشورهایی باشند که از تروریسم حمایت می‌کنند و به اشغال کشورها و دخالت در امور کشورهای همسایه می‌پردازند.

وزیر خارجه بحرین گفت: اگر قطر در گفتگو جدی است، پس باید با شفافیت تمام، به خواسته‌های ما که در بیانیه نشست قاهره مطرح شده است، پاسخ مثبت بدهد.

وی با تروریست خواندن حزب‌الله و نیروهای انصارالله یمن، مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه همچون حزب‌الله و شبه نظامیان انصارالله حمایت می‌کند.

آل خلیفه در ادامه از جامعه جهانی خواست که به منظور حمایت از غیرنظامیان در سوریه و ملزم کردن همه به قطعنامه‌های آتش‌بس و مناطق کاهش تنش، تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

وی تاکید کرد که بحرین از راه حل سیاسی در سوریه که تضمین کننده وحدت این کشور باشد و به دخالت خارجی و تروریسم پایان دهد، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه بحرین در ادامه درباره درگیری بین فلسطین و اسرائیل گفت که کشورش از گامهای مثبتی که گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به اختلافات خود برداشته‌اند، حمایت می‌کند.

وی افزود: صلح محقق نمی‌شود مگر اینکه اسرائیل از تمام اشکال خشونت علیه فلسطینیان دست برداشته و فعالیت‌های شهرک‌سازی و تجاوز به مقدسات را متوقف کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس