کد خبر 778467
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
معاینه فنی

این روزها شاهد بروز اشکالاتی در معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها افزوده به نحوی که کسی حاضر نیست برگه معاینه فنی این خودروها را تمدید کند

به گزارش مشرق، دوگانه سوز کردن خودروها در سال 80 به عنوان طرحی در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت تایید و در اواخر سال 81 با تولید تعداد محدودی خودروی دوگانه‌سوز به مرحله اجرا درآمد. یک سال بعد نیز با تحویل سمندهای دوگانه‌سوز به متقاضیان، عملاً تردد این نوع خودروها در جاده‌های کشور آغاز شد.

از همان روزهای نخست اجرای این طرح قرار شد با تولید این خودروها میزان آلایندگی و مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا کند اما کامل نسوختن گاز  این خودروها که منجر به انتشار اکسیدهای نیتروژن می‌شد میزان آلایندگی آنها را خیلی کاهش نداد.

البته با توجه به سهمیه‌بندی بنزین مردم راه دیگری جز استفاده از دوگانه سوزها نداشتند وگرنه با توجه به مشکلات پیش رو از جمله کمبود کیت و مخزن و جایگاه‌های CNG و همچنین عدم اطمینان نسبت به ایمنی  سامانه سوخت‌رسانی این خودروها علاقه چندانی به استفاده از دوگانه سوزها را میان مردم  نداشت.

به هر حال بعد از گذشت چندین سال از تولید این خودروها این روزها شاهد بروز اشکالات معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها اضافه کرده است.

امروز اگر فردی که صاحب یک خودروی دو گانه سوز است برای تمدید معاینه فنی خود به مراکز مربوطه مراجعه کند با این پاسخ مسئولان روبه رو می‌شوند که حتماً باید تست سی ان جی انجام و سپس به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. از طرف دیگر مراکز تست سی ان جی هم پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع نداده و اعلام می‌کنند فعلاً تست انجام نمی‌دهند. برخی از مراکز دیگر تست سی ان جی هم خود را موظف به انجام تست خودروهای دو گانه سوز نمی‌دانند.

سرگردانی مردم در عدم معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در حالی صورت می گیرد که امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرده "معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG‌ اجباری بوده و باید رانندگان در کنار معاینه فنی اولیه خود یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می‌شود را دارا باشند. خودروهای گاز سوز یا دوگانه سوز که فاقد معاینه فنی هستند 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.

ترس مردم از جریمه های روزانه به دلیل عدم معاینه فنی باعث شده تا ناچاراً ماشین های خود را در پارکینگ ها نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف این موضوع باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی احمدی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 0
    من بازرس یکی ازشرکتهای بنام حال حاصر سی ان جی که داره کاربازرسی چشمی مخازن.وتست هیدرواستاتیک مخزن درسطح تهران وتوابع وحتی قزویت انجام میده.هنینطوربازرس اصلی این شرکت که پیمانکارشرکت گواه بوده واتوبوسهای گازسوز تهران روعملیات بازرسی تعییر ویا تعویص مخزن وبازرسی وتایید مجددانهاروانجام میداده.بودم .دوماهو نیمه اخراج شدم به سبب اینکه همیشه این چالشو داشتم که نمیذارم راننده ناگاه واسه مخزن عیرایمن بمیره.ودرمورد خودروها نظذمن این بود که نه فقط مخزن بلکه بایدکل سیستم نصب وراهاندازی ودرکل کل محوطه گازبندی خودرو مطابق استاندارد ملی که براش تدوین شده وهمه مسایل ایمنی درنظر گرفتع چک بشه گفتم فوصول بردن جهنم گفت هیزمش تره اخراج اخراج بی سندات لی حقو حقوق
  • مجتبی احمدی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 0
    من با مسولین مربوطه درمورد صلاحیت شرکتهای بازرسی که مثلا دارن استاندارد 9426 ملی ایران اجرا میکنن واقعا حرف دارم اگه گوش بدن.من درمورد افرادی که تحت عنوان بازذس بکارگمارده میشن تواین شرکتها حرفای زیادی دارم اگه بیشترازاین نخان بلا سرم بیارن
  • حمید معیری IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    0 0
    برای تعالی زندگی هر جامعه باید با ملاحطه عمل کرد. اینکه وصعیت سلامت اینقدر مهمه نباید بتعث بشه که سلامت روانی مردم مورد حجوم طرح ها و قوانین قرار بگیره. مردم را فدا نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس