کد خبر 778408
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کیبورد

بیل گیتس اذعان می کند که ترکیب کلیدهای Control-Alt-Delete یک اشتباه بود و IBM شرکت سازنده کیبورد در این موضوع متهم است.

به گزارش مشرق، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه ای اعتراف کرد که مجبور کردن کاربران برای فشار دادن کلید ترکیبی Control-Alt-Delete برای ورود به یک کامپیوتر اشتباه بوده است.

وی در این مصاحبه به روزهای نخستین حضور خود در مایکروسافت و تصمیم گیری برای کلیدهای  Control-Alt-Delete را مورد بحث قرار داد و گفت: "این یک اشتباه بود"، ما می توانستیم یک دکمه داشته باشیم، اما فردی که طراحی صفحه کلید را در شرکت IBM بر عهده داشت نمی خواست تنها یک کلید را طراحی کند.

بیل گیتس گفته است دیوید برادلی، مهندسی که در IBM (شرکت بین المللی ماشین های تجاری که در حوزه فناوری نیز بسیار فعال است) کار می کرد، ترکیبی را که در اصل برای راه اندازی مجدد کامپیوتر طراحی شده بود اختراع کرد اما من را معروفی کردم.

برادلی در مصاحبه ای گفته بود: بیل گیتس از این موضوع ناراحت است در حالیکه این ترکیب هنوز در ویندوز 8 وجود دارد، به کاربران اجازه می دهد تا یک دستگاه را قفل کرده یا به مدیر وظیفه دسترسی داشته باشند. هنوز هم ممکن است عده ای از کاربران از الزامات سنتی Control-Alt-Delete استفاده کنند و تعدادی از شرکت های فعال در ویندوز XP و ویندوز 7 نیز هر روز از کاربردهای این ترکیب بهره می برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس