کد خبر 778342
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 2 مهر ماه 96) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه امروز در حالی آغاز شد که 202 نفر از نمایندگان در مجلس حضور داشتند و 88 صندلی خالی در صحن وجود داشت.

ادبیات کاباره‌داری ترامپ افول جایگاه آمریکا در جهان را نشان می‌دهد/تقدیر از موضع‌گیری روحانی در قبال اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا

در ابتدا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی،‌ اظهار داشت: ادبیات موهن آقای ترامپ که در تراز شغل کاباره‌داری اوست آن هم در سازمان ملل همراه با اطلاعات غلط و سرهم‌بندی شده، افول جایگاه آمریکا را نشان می‌دهد.

*«مقامات سیاسی» مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند

همچنین نمایندگان مجلس طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را به تصویب رساندند.

سؤال از وزیر کشور درباره علت نابسامانی‌های موجود در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

در ادامه سؤال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

*مجلس با طرح بیمه مؤسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد مخالفت کرد

بر اساس این گزارش،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح بیمه مؤسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، مخالفت کردند.

وزارت خارجه درباره صحت اظهارات موگرینی اعلام نظر کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات نیز طی اخطار قانون اساسی در جلسه علنی مجلس با اشاره به اینکه بنابر اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ یک از طرف‌های ایران و 1+5 نسبت به روند اجرای برجام اعتراضی نداشته‌اند، گفت: بنابر تصریح آقای ظریف وزیر امور خارجه و سخنان اخیر مقام معظم رهبری و مواردی از جمله تحریم فروش هواپیما به ایران، آمریکا برجام را نقض کرده است و در اینجا برای ما ابهام وجود دارد که باید در این‌باره شفاف‌سازی صورت گیرد.

*قوامی: مجلس برای بررسی منفی شدن تراز تجاری کشور جلسه غیرعلنی تشکیل دهد

همچنین هادی قوامی نماینده مردم اسفراین طی اخطار قانون اساسی در جلسه علنی مجلس، گفت: با وجود تاکیدات بر توجه به تولید داخل و شعار سال واردات به کشور دست کم 25 درصد رشد و صادرات 10 درصد کاهش داشته است.

اعلام تصویب طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد توسط مجلس

با اصلاحی که در اعلام نتیجه رأی‌گیری صبح امروز صورت گرفت، طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد تصویب شد.

* کواکبیان: وزارت نیرو و علوم با سرپرست نمی توانند کاری انجام دهند/مطهری:مهلت دولت برای معرفی وزیر علوم به پایان رسیده است

مصطفی کواکبیان نیز در تذکری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: انتظار این بود که با آغاز سال تحصیلی و شروع جلسات مجلس دو وزیر وزارتخانه های علوم و نیرو به مجلس معرفی شوند چرا که سرپرست های وزارتخانه ها عملا نمی توانند کاری انجام دهند، نه می توانند تصمیمی اخذ کنند و نه می توانند حکمی صادر کرده و یا جابه جایی داشته باشند.

سازمان برنامه و بودجه حتی یک ریال از بودجه فنی و حرفه‌ای را نداده است

در ادامه شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان در مجلس طی تذکری گفت: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه حتی یک ریال از بودجه فنی و حرفه‌ای را نداده است.

*حسین‌زاده بحرینی عضو ناظر مجلس در شورای فقهی بانک مرکزی شد

همچنین حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات با 130 رای موافق از سوی خانه ملت به عنوان عضو ناظر در شورای فقهی بانک مرکزی انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس