کد خبر 778242
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
حسن روحانی

مواضع روحانی به فاصله سه ماه دگرگون شده و از انتقاد به فعالیت های موشکی به حمایت صد درصدی از فعالیت های دفاعی کشور رسیده است.

سرویس سیاست مشرق -  «مردم دیدید که در زمان برجام روی موشک شعار نوشتند» این صحبت‌های حسن روحانی در مناظره انتخاباتی خود در اردیبهشت ۹۶ بود که برای تخریب جناح مقابل خود آقایان رئیسی و قالیباف انجام داد.

روحانی که آزمایش موشکی سپاه را برای خدشه دار کردن برجام ارزیابی کرده بود به تخریب دولت در ایام مختلف اشاره کرد و بار دیگر بی آنکه نامی از کسی ببرد، خطاب به مردم گفت: «ما هر جا موفق شدیم جایی بوده که متحد بودیم؛ کنار هم بودیم؛ آنجایی از برجام توانستیم استفاده کنیم که متحد بودیم. آنجایی که خواسته‌ایم برجام را به هم بزنیم؛ دیدیم چکار کردند؛ آمدند چگونه شهرهای زیرزمینی نشان دادند تا برجام را به هم بزنند؛ روی موشک شعار نوشتند تا برجام را به هم بزنند؛ برای اینکه ما نتوانیم ۱۰۰ درصد استفاده کنیم.»

اشاره روحانی به شلیک یک موشک بالستیک بود که به زبان عبری سخن امام راحل در خصوص نابودی اسرائیل بر روی آن نوشته شده بود و دیگری هم رونمایی از دو شهر موشکی در اعماق چندصدمتری زمین بود که موجب  خشم و عصبانیت رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن  شد.

بعد از حادثه تروریستی مجلس، سپاه که قول داده بود از داعش انتقام سختی بگیرد. در آخرین ساعات روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین به منطقه دیرالزور سوریه، مقرداعش شلیک کرد و باعث صدمات زیادی به این گروه تکفیری تروریستی شد.

ماجرای شلیک شبانه موشک های میان برد به سرعت فضای مجازی را  تسخیر و هشتگ #سپاه را ترند کرد.بسیاری از کاربران فضای مجازی از این اقدام سپاه به شدت تقدیر کرده و داعش را شایسته مجازات سخت تر از این دانستند.شخصیت های سیاسی، نظامی و هنری کشور هم به نوبه خود از این اقدام هوشمندانه و مقتدرانه سپاه تقدیر کردند..

محمدجواد ظریف هدف شلیک موشک ها را مبارزه با افراطی گری دانست و محسن رضایی آن را شروع تنبیه داعش خواند، اما در این میان سکوت عالی ترین مقام اجرایی کشور و شخص دوم مملکت بسیار معنا دار و البته سوال برانگیز بود.

روحانی به سکوت یک ماهه خود در موضوع حمله موشکی به دیرالزور پایان داده و گفت: «ما می شنویم که یک موشکی از خاک ایران حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد. سازنده این موشک دولت است. وزارت دفاع جزئی از دولت است، پولش را چه کسی تامین کرد؟ بخش اقتصادی کشور آن را تامین می کند، کار بزرگی در دولت یازدهم انجام شد، وزیر دفاع اعلام کرد سلاح های راهبردی که در این دولت ساخته شده ۸۰ درصد کل سلاح هایی است که در دولت های قبل ساخته شده است.»

رئیس جمهور بعد از گذشت سه ماه از نطق جنجالی در مناظرات انتخابات که باعث انتقاد بسیاری از دلسوزان انقلاب گردید موضعی متفاوت اتخاد کرد و  در سخنرانی در رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور گفت: «نه تنها موشک‌ها، بلکه نیروی هوایی، زمینی و دریایی‌مان مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور سرزمین ایران قرار دارد و برای دفاع از سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.»

روحانی خاطر نشان کرد: اگر عهد و پیمانی را با کسی ببندیم، تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل هم به این عهد و پیمان احترام بگذارد مطمئن هستیم با توکل به خدا، پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.

شاید اگر این اظهارات قاطع و هوشمندانه را در سه ماه پیش کسی می شنید بی تردید پاسخ می داد گوینده این اظهارات هرکسی به غیر از روحانی است!

سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که حسن روحانی اصیل کدام است؟ روحانی با صحبت‌های ضد موشکی و ضدسپاه یا روحانی با مواضع منطقی، درست، هوشمندانه و با خرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 17
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    11 8
    جناب روحانی احتمالا با حضرات به توافق رسیدن که طوری نامزدها چیده شود ایشون رییس جمهور شود
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    26 3
    امام خمینی (ره): میزان حال فعلی افراد است.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    31 2
    من که میگم هر دو درسته یعنی یکی به و یکی به
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    48 6
    وقتی کشور داری بلد نیستی حق داری گیج بشی
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    42 6
    پاینده باد سید رئیسی
  • SE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    24 1
    این حالات نتیجه سنگ روی یخ شدن است
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    24 0
    کدام حسن روحانی، «روحانی» اصلی است؟ هیچ کدام
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    5 2
    امید وارم واقعیت داشته باشه
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    45 2
    روحانی باید بابت خسارت برجام سیاست های غلط و سخنان نسنجیده اش از ملت ایران و به خصوص دلواپسان عذر خواهی کند
  • محمد AE ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    44 2
    روز انتخابات برای کسب قدرت اون حرف ها را میزد امروز برای حفظ قدرت . هیچ عاقلی به آدم سیاسی دل نمیبنده
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    28 0
    دو اتفاق برای روحانی ممکنه افتاده باشه یا ...شده یا ... .بالاخره خیالش از ریاست جمهوری راحت شده و نیازی به رای مردم دیگه نداره و گفته دل اینا رو به دست بیارم شاید فرجی شد بالاتر رفتم
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    43 2
    وقتی هیات ایرانی سرمست و امیدوار از عنایت کدخدا راهی نیویورک شد هیچوقت فکرشو نمیکرد ترامپ یک پا بذاره اینور یک پا اونور درست و حسابی رو برجام تخلیه کنه . ایندفعه چشم امیدشون به اروپاس . حالا مکرون گربه رقصی رو شروع کرده نوبت اونای دیگه هم میرسه . فاضلابی بنام برجام و گره زدن کل مشکلات به این قرارداد ننگین اقتصاد کشور رو در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار داده .
  • DE ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    36 3
    به نظر من روحاني سه ماه بيش روحاني واقعي است.
  • hadi IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    43 0
    خب معلومه که حسن روحانی اصلی متاسفانه همان اولیست
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    12 0
    روحانی با صحبت‌های ضد موشکی و ضدسپاه یا روحانی با مواضع منطقی، درست، هوشمندانه و با خرد؟ هیچکدوم!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    52 1
    آن موقع كوبيدن موشك لازم بود،الان كه آمريكاجون محل نميده دفاع از موشك لازم ميشود
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      35 1
      آمریکا جونو قشنگ اومدی داداش
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    27 2
    متاسفانه تفکر غالب در دولت بخصوص روحانی. تفکری خلاف وصیتنامه امام است
    • ساعد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      13 1
      تفکری خلاف اسلام و تشیع هست
  • حاج ممد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    14 1
    به مولا هنوز ک هنوزه من فاز روحانيو نفهميدم بيست سال پيششو با الان مقايسه ميکني يا حتي ديروزشو باامروز زمين تا اسمون فرق داره.......به نظرم دليل اين تناقضات واسه اينه که ميخاد جبهه اصلاح طلبو راضي نگ داره ولي نظرش به اصولگراها نزديکتره درعين حال هم نميخاد تو جبهه اصولگرا ها باشه........تا تحليلي ديگر بدرود;-)
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    22 0
    شاید هر دو به هر سمت که منافع ایجاب کند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    81 1
    روحانی اگر به خاطر اظهارات انتخاباتی اش از خدا . مردم امام وشهدا عذر خواهی نکند عاقبت بخیر نخواهد شد. من مرده شما زنده خواهید دید....
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    14 1
    سیاست پدر مادر نداره بخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس