کد خبر 778173
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
هدایا

شب اول محرم مردم شاهد برنامه‌ای بودندکه انتظارش را نداشتند:جوانانی که پیراهن مشکی پوشیده‌بودند و سربند لبیک یاحسین به سر بسته بودند،بین ماشین‌ها هدایای حسینی پخش می‌کردند.

به گزارش مشرق، شب اول محرم مردمی که از بلوار اندرزگوی تهران می‌گذشتند، شاهد برنامه‌ای بودند که انتظارش را نداشتند: عده‌ای جوان که پیراهن مشکی پوشیده‌بودند و سربند لبیک یا حسین به سرشون بسته بودند، بین ماشین‌هایی که پشت چراغ قرمز معطل بودند، هدایای حسینی تقدیم می‌کردند!

پکی شامل سی‌دی نواهای عاشورایی و آویز آیینه‌ ماشین متبرک به نام امام حسین(ع). واکنش مردم مثل همیشه دیدنی بود. برخی بعد از گرفتن هدیه‌ ماشین ر پارک می‌کردند تا لحظاتی بین بچه ها باشند. چشم خیلی ها بارانی شد. دل خیلی ها پر کشید. بعضی اول شیشه‌ی ماشین رو پایین نمی‌دادند! اما وقتی متوجه می‌شدند هدیه‌ست، استقبال می‌کردند و تشکر. مکالمه‌ی بچه‌های ما کوتاه بود: “سلام. تقدیم به شما، التماس دعا”
“سلام. تسلیت میگیم، التماس دعا”


 


البته تعداد خیلی کمی هم بودند که هدیه رو نمی‌پذیرفتند. بچه‌های ما هم با احترام و لبخند می‌رفتند سراغ ماشین بعدی! همه‌ی حواسمان را جمع می‌کردیم که باعث ترافیک نباشیم. به محض اینکه چراغ سبز می‌شد، بچه‌ها می‌رفتند کنار تا ماشین‌ها رد بشن. حتی با پلیس هم هماهنگی‌ها انجام شده‌بود تا حق‌الناسی ایجاد نشه...

نفحات یعنی نسیم های معنوی. اسم یک گروه دانشجویی و جوان چند صد نفره است که دغدغه آنها یادآوری مفاهیم اصلی و اسلامی به مردم است. مناسبت به مناسبت، دور یکدیگر جمع می شوند، و با دادن ایده های متفاوت، کارهای اجرایی انجام می دهند تا هدیه هایی که مردم تقدیم میکنند جذاب و گیرا باشد! در کنار هدیه ها هم سعی می کنند مفهوم و محتوایی از صاحب آن مناسبت مذهبی انتقال بدهند. نیمه شعبان، عید غدیر، میلاد رسول اکرم، میلاد امام حسن مجتبی، شب اول محرم و چند مناسبت دیگر، قرار نفحاتی هاست برای جمع شدن. مسوول گروه در این باره میگوید: هر بار هدیه‌ای درست می کنیم که تاثیر زیادی داشته باشد. هدیه‌ای که مردم حس کنند ما وقت بیشتری برایش گذاشته‌ایم. چون به طور ناخودآگاه وقتی هدیه را می‌گیرند خودشان را متعهد به شما می‌دانند و دوست دارند در عوض آن کاری انجام دهند. با توجه به اینکه فعالیت ما در نقاط بالاشهر تهران (محدوده بلوار اندرزگو) هست، باید از لحاظ کیفی و گرافیکی در سطح بالایی باشد! بچه های تیم گرافیک گروه هم به واسطه رشته دانشگاهی و تجاربشان، تمام تلاششان را میکنند تا استانداردهای به روز گرافیکی و کیفی در تدوین هدیه رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    2 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس