نقشه دیرالزور - قبل.jpg

آخرین خبرها از شرق دیرالزور هم حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی آمریکا در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی هستند و تلاش می‌کنند مسیر نیروهای مقاومت را در این محور مسدود کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در حومه شمالی شهر دیرالزور موفق شدند شهرک های «معدان، مسطاحه معدان، وادی ابوجبلی، السویدا و البوعیسی» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

با آزادسازی این شهرک ها، نیروهای متحد به پیروزی بزرگ دیگری در شرق سوریه دست یافتند و شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه به طور کامل از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد تا همه نگاه ها به نبرد ها در جنوب و شرق دیرالزور معطوف شود.

نقشه میدانی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرقه استان رقه قبل از پاکسازی

عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای پاکسازی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه از شهرک «معدان عتیق» آغاز شد و با رسیدن به مرزهای اداری استان رقه و پاکسازی شهرک راهبردی «معدان» و روستای «سلیم حمد» ادامه پیدا کرد.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه با پاکسازی مناطق «خمیسیه و الجابر» موفق شدند تروریست های داعش را در شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق رقه محاصره کنند؛ تعدادی از عناصر تروریستی پس از محاصره  در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

نقشه میدانی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه پس از پاکسازی

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از عناصر تروریستی داعش هم که توان مقاومت نداشتند در توافقی غیر رسمی فرصت پیدا کردند از معبر باز شده خود را از مهلکه نجات دهند و به سوی شرق دیرالزور متواری شوند. در جریان این عملیات  میدان نفتی به کنترل نیروهای متحد درآمد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شرق شهر دیرالزور هم حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی هستند و تلاش می کنند مسیر نیروهای جبهه مقاومت را در این محور مسدود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 3
    باید ضربتی به سمت شمال حرکت کنند تا فرات و رود خابور و زمین های حاصلخیزش و میادین نفتی در دل مناطق مقاومت قرار گیرد کردهای سوریه نباید بیش از این به زمین های مرغوب برسند .
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      2 7
      زمینهای مرغوب؟ خخخخ کردستان سوریه خودش 70 درصد محصولات کشاورزی سوریه رو تامین میکنه. دیرالزور بیابانی بیش نیست. نفت و گاز داره نه زمین مرغوب.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      0 1
      اطراف رود فرات و خابور همگی زمین های مرغوب هستند اگر سواد ندارید حداقل نقشه را می توانید ببینید اونجایی که آب داره 2 سمتش سبزه !!!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    16 4
    این نیروهای دمکراتیک همان نقش بارزانی را در عراق دارن.در این مقطع خطر داعش به مراتب کمتر این گروه است.دو دستی جاده صاف کن برای ساخت یک اقلیم جدایی طلب نشیم
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    8 15
    نیروهای دموکراتیک دو هدف دارند یکی کنترل مرز روژاوا با عراق و یکی هم جلوگیری از حرکت بعثی ها به سمت شرق فرات
  • ا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    16 3
    احسنت باید تمامی مناطقی که کردها هستند مسدود بشه تا لبه مرز و از انجا به سمت جنوب حرکت کنن البته باید اماده درگیری با امریکا باشند و این دفعه حملات امریکا و مزدورانش را محکم پاسخ بدن
  • فریبرز IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    13 4
    مقاومت نباید بگذارد کردهای مزدور آمریکا بیش از این وارد مناطق شوند حتی با جنگ خونین. آمریکایی ها رو بزنید تا متوجه اوضاع بشوند.
  • عبدالسلام ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    16 3
    پیروزیهای ارزشمندی است حالا یواش یواش باید آماده جشن پیروزی بر داعش و هر نیرویی که در برابر جبهه مقاومت بودند و هستند با تمام وجود باشیم. دو سال پیش تصور پیروزی بر تروریستها در یک جنگ جهانی کوچک با دخالت همه قدرتهای شرور دنیا کمی سخت بنظر میرسید اما خدا را شکر شد و به یمن مبارزه ای سخت برعلیه جنایتکاران خداوند متعال پیروزی را به امت پیامبرش داد. سلام خدا بر شما ای سربازان قرآن واهل‌بیت رسول‌الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس