کد خبر 778064
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
وزیر خارجه بحرین

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه ایران باید دست از دخالت‌های خود در امور منطقه و حمایت از تروریست‎ها بردارد، گفت: جهان باید در برابر ایران بایستد و این کشور را به توقف اقداماتش وادار کند.

به گزارش مشرق، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در ابتدای سخنرانی امشب خود در مجمع عمومی سازمان ملل از نقش آمریکا در سازمان ملل تمجید کرد و گفت: از تلاش‌های ترامپ برای اصلاح ساختار سازمان ملل تقدیر و تشکر می‌کنیم.  

وی در ادامه افزود: قطر از اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده در بحرین حمایت می‌کند. دوحه اگر تمایل به گفت‌وگو دارد، باید به درخواست های عادلانه ما پایبند باشد.

خالد بن احمد آل خلیفه تصریح کرد: اگر قطر در گفت‌وگو جدی است، باید به مطالبات وارد در بیانیه نشست قاهره در جولای گذشته پایبند باشد.

وزیر خارجه بحرین گفت: ملت ایران از فقر و بدبختی و اعدام‌ها در ملا عام رنج می برد. ایران از تعدادی از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن حمایت می‌کند.

وی افزود: روابط خوب با ایران مستلزم این است که تهران دست از دخالت های خود در امور منطقه و حمایت از تروریست‌ها بردارد. جهان باید در برابر ایران بایستد و این کشور را به توقف اقداماتش وادار کند.

وزیر خارجه بحرین دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن را دولت مشروع خواند و تاکید کرد که با مشارکت در ائتلاف عربی از این دولت حمایت می‌کند.

وی درباره تحولات سوریه گفته که بحران سوریه باید بر مبنای توافقات ژنو حل شود و ما خواستار اجرای این توافقات هستیم.

خالد بن احمد آل خلیفه گفت: مساله فلسطین مساله اشغالگری است که باید پایان پیدا کند. ما از اقدامی که گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری‌ها می‌انجامد، استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه بحرین گفت: مقابله با کشورهای سرکشی که در منطقه ناامنی ایجاد و در امور دیگران دخالت و از تروریسم حمایت می‌کنند، وظیفه جامعه جهانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد عصبی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 1
    یه چیزی بهت بگم مشتی..تو یه مترسک ال سعود بیشتر نیستی.بعدا بحرین باید به خاک مادرش برگرده.گ.......اضافی برا چی میخوری .قطر هر چند دولتی تروریست هست اما تابع کسی نیست و مستقله مثل تو انتر کاسه لیس نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس