کد خبر 777823
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
برنی سندرز نمایه

یک سناتور ارشد آمریکایی انتقادات تندی از سیاست خارجی آمریکا در قبال عربستان و ایران مطرح کرده و واشنگتن را همدست رژیم صهیونیستی در اشغال کرانه باختری خوانده است.

 به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شده واشنگتن را همدست رژیم صهیونیستی در اشغال کرانه باختری خوانده است. 

وی در مصاحبه با وبگاه «اینترسپت»، علی‌رغم این گفت که این حرفش به معنی آن نیست که او تنها اسرائیل را مقصر قلمداد می‌کند. سندرز همچنین گفت کاهش بسته کمک نظامی 3.1 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل را بررسی می‌کند.  

سندرز در گذشته هم علناً خواستار پایان اشغالگری اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شده است. او در مصاحبه با اینترسپت گفت: «درباره روابط اسرائیل-فلسطین، آمریکا بایستی نقش بی‌طرفانه‌تری بازی کند. واضح است که در حال حاضر اینطور نیست.»

وی در این مصاحبه همچنین به شدت از سیاست خارجی آمریکا در قبال عربستان انتقاد کرد: «فکر می‌کنم یکی از حوزه‌های سیاست خارجی آمریکا که باید در آن بازنگری کنیم مواضعمان در خصوص عربستان سعودی و ایران است.»

سندرز اضافه کرد: «ایالات متحده، بنا به هر دلیلی - که البته می‌دانیم برخی از این دلایل با یک کلمه سه حرفی به نام نفت ارتباط دارند- این حقیقت که عربستان سعودی کشوری غیردموکراتیک است و نقش بسیار بدی در عرصه بین‌المللی بازی کرده را نادیده گرفته است. ما بارها و بارها جانب عربستان را گرفته‌ایم و از طرف دیگر، ایران، که اخیراً انتخابات برگزار کرده و جوانان آن خواستار تعامل با غرب هستند را کنار گذارده‌ایم.»

سناتور آمریکایی اضافه کرد: « مسئله فقط این نیست که شمار زیادی از عاملان حمله در 11 سپتامبر اهل عربستان سعودی بودند. به نظر من مسئله‌ای که اهمیت بیشتری دارد، تداوم حمایت مالی آنها از مراکز آموزشی برای گسترش دکترین بسیار افراطی وهابی‌گری در سراسر دنیا است.»

سندر در پاسخ به این سوال که آیا او عربستان سعودی را متحد آمریکا می‌داند گفت: «من آنها را کشوری غیردموکراتیک می‌دانم که در سراسر دنیا از تروریسم حمایت کرده است. بنابراین نمی‌توانم بگویم که آنها متحد آمریکا هستند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    2 1
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس