کد خبر 777719
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
ظریف

وزیر خارجه کشورمان در تشریح رایزنی‌های هفته گذشته‌اش در نیویورک گفت که مسائل دوجانبه، تحولات منطقه و برجام از جمله این گفت‌وگوها بوده و همه طرف‌ها با اصرار ضرورت رعایت و غیرقابل مذاکره بودن برجام را م

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در خصوص دیدارهایی که طی این مدت با مقامات شرکت کننده داشت، توضیحاتی را ارائه داد.

وی همچنین به حضور روحانی در نیویورک و دیدارهای انجام شده اشاره کرد و افزود: در زمان حضور رئیس جمهور تعداد زیادی ملاقات داشتند که چهار ملاقات با روسای جمهور 6 ملاقات با نخست‌وزیران و همچنین ملاقاتی با دبیرکل سازمان ملل داشتند.

وی در ادامه به ملاقات‌های خودش نیز اشاره کرد و گفت: در این چهار روز که من اینجا حضور داشتم تا الان نزدیک به 30 ملاقات داشتیم از جمله ملاقات‌های اخیرم با وزیر خارجه ژاپن، مالزی، سوریه، افغانستان، ارمنستان، برزیل و شیلی و چند کشور دیگر بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این ملاقات‌ها فرصتی بود که هم در مورد روابط دوجانبه صحبت کردیم و هم در مورد مسائل منطقه‌ای صحبت‌های خوبی انجام شد بخصوص درباره شرایط در سوریه، میانمار و وضعیت بد مسلمانان روهینگیا. علاوه بر این با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص بحث روهینگیا، یمن و وضعیت انسانی در یمن و سوریه صحبت کردیم.

به گزارش فارس، ظریف با بیان اینکه برجام هم از دیگر مواردی بود که در این گفت‌وگوها مطرح شد، خاطرنشان کرد: همه طرف‌ها با اصرار ضرورت رعایت و غیرقابل مذاکره بودن توافق را مطرح کردند.

وی گفت: در روزهای آینده علاوه بر ادامه ملاقات‌هایی که انجام خواهد شد، یک بار دیگر با دبیرکل سازمان ملل ملاقات دوجانبه خواهم داشت و علاوه بر آن با رئیس مجمع عمومی و تعداد زیادی از همتایان دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد.

وزیر خارجه افزود: علاوه بر این فرصتی برای بنده فراهم خواهد شد با تعدادی از موسسات مطالعاتی، مجامع فکری و نخبگان سیاسی ایالات متحده گفت‌وگو داشته باشیم، مخصوصا با توجه به اینکه سیاست‌های کنونی آمریکا سیاست‌هایی است که مورد حمایت جامعه نخبگان آمریکا نیست و جامعه نخبگان آمریکا از این سیاست‌ها حمایت نمی‌کنند، ضرورت دارد هم در مورد شرایط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هم سیاست‌های آمریکا روشنگری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس