کد خبر 777627
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
قصور  پزشکی

معاون فنی معاونت درمان وزرات بهداشت، گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد پزشکان جامعه پزشک عمومی هستند باید سیر درمان از مراجعه به پزشک عمومی آغاز شود.

به گزارش مشرق، دکتر علی ماهر در برنامه نبض شبکه خبر که شب گذشته با موضوع ویزیت بیماران روی آنتن رفت،  درباره اینکه ویزیت بیمار شامل چه مراحلی می شود، اظهارداشت: پزشک ابتدا باید به معاینات بالینی بیمار بپردازد و بعد از تشخیص نوع بیماری و...، ویزیت را مشخص کند.

وی افزود: در مورد زمان ویزیت نگاه ها در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورها سخت گیری های ویژه ای وجود دارد؛ مثلا زمان معاینه در برخی کشورها تا ۱۵ دقیقه است اما در کشورهای مختلف بر اساس تبحر پزشک و نوع بیماری زمان معاینه متفاوت است؛ در آیین نامه پزشکان زمان ویزیت از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تعریف شده است.

ماهر ادامه داد: نظام ارجاع باید درست رعایت شود تا مراجعات به درستی انجام شود. با توجه به اینکه ۷۰ درصد پزشکان جامعه پزشک عمومی هستند باید سیر درمان از مراجعه به پزشک عمومی آغاز شود.

وی افزود: فاصله قیمت تمام شده ویزیت تا نرخ ویزیت در کشور در مراجعه به پزشکان پایین است بنابراین مردم بیشتر به پزشک متخصص مراجعه می کنند که این باید اصلاح شود.

ماهر گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود نیروی متخصص بهترین روش مراجعه به پزشک عمومی است. در سیستم ارجاع نیز باید بعد از تشخیص بیماری به متخصص مراجعه شود.

وی در ادامه افزود: باید آموزش ها اصلاح شود اما این در همه دنیا مرسوم است که اتکا به پاراکلینیک ها بیشتر شده و قبل از معاینه و درمان بیمار اول آزمایش ها انجام می شود. بیمه در ازای چک لیست ها حقوق و مطالبات پزشکان را پرداخت می کند بنابراین نظارت ها به دلیل کمبود پزشک و مراجعات بیشتر مردم با مشکل مواجه است و دقیق انجام نمی شود.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت در ادامه درباره ویزیت همزمان چند بیمار، گفت: برای پزشک سودی ندارد که این کار را انجام دهد و در نظام تغییر و تحول اینگونه امور پیگیری شده که جریمه هایی برای پزشک در پی خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس