کد خبر 777404
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
تحصیل با اعمال شاقه

معاون رفاهی وزارت رفاه گفت: ۱۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور شناسایی شده که وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن آنها به تحصیل است.

به گزارش مشرق، احمد میدری گفت: هرچند که شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره‌های تماس آنها سخت است اما در وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای شناسایی و بازگرداندن آنها به تحصیل هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت رفاه دنبال می‌کند، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است، به همین منظور طی ماه‌های اخیر چندین جلسه شورای ساماندهی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را برگزار کرده‌ایم تا بر اساس آن با کمک نهادهای حمایتی دیگر بتوانیم در شناسایی این کودکان و کمک به آنها قدم‌هایی برداریم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد یعنی فقیر است؛ اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود باز هم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست‌گذاری و توجه خاص شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ هزار و ۶۵ کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به گونه‌ای ۳۶ هزار و ۱۶ کودک تحت پوشش بهزیستی، ۲۵ هزار و ۳۳۲ کودک تحت پوشش کمیته امداد و ۸ هزار و ۲۷۷ کودک تحت پوشش هر دو نهاد است.

میدری افزود: در پیگیری‌های انجام شده، سرپرست ۷ هزار و ۲۱۷ کودک اعلام کردند کودکانشان به دلیل معلولیت و ۸ هزار و ۱۵ کودک به دلیل فقر به مدرسه نمی‌روند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس