زیدان و بیل

شش هفته از لالیگا گذشته، بارسلونا در صدر است و مادرید در رتبه هفتم. مسی لبخند رضایت بر لب دارد و کریس حرص می خورد. زیزو کم کم متوجه شده که فوتبال فرق هایی با شطرنج دارد.

سرویس ورزش مشرق – عجیب بود، این که رئال بتیس در برنابئو برابر رئال مادرید به پیروزی برسد، چه اهمیتی دارد این که مادرید 26 فرصت مسلم گلزنی خلق کرده باشد، مهم این است که مادرید 26 موقعیت گلزنی را خراب کرده باشد. تیمی که گل نزند خود را برای گل خوردن آماده می کند حتی اگر رئال مادرید باشد.

شب قبل از این شب تلخ مادریدی، بارسلونا 6 بر یک ایبریا را شکست داد. چه کسی می گوید ایبریا حریف کوچکی است؟ کسانی که لالیگا را حرفه ای دنبال می کنند خوب می دانند که تیم ها بیهوده و تصادفی راهی لالیگا نمی شوند. بارسلونا یکی از 19 رقیب لالیگایی خود را 6 بر یک شکست داد و این یعنی شکوه، بزرگی و ادعای قهرمانی داشتند.

معلوم است که یک تیم یعنی یک تیم اما اینجا نام مسی در کار است، نمی شود به راحتی از کنار نام او گذشت، مسی 4 گل از 6 گل تیمش را زد، پاس گل هم داد و تا پایان بازی حداقل 3 بازیکن ایبار را به دنبال خود دواند و خسته و محو کرد.

چه اتفاقی رخ داده است؟ رونالدو پس از 5 بازی محرومیت به فوتبال برگشته است، خیلی هم بی عدالتی نبود، او داور را با دست هل داده و به او بی احترامی کرده است، در واقع فوتبال حرفه ای دادگاه قضایی نیست که درباره عدل در کائنات صحبت کنیم، او برگشته بود و 12 بار توپ را به سوی دروازه حریف شلیک کرد اما هیچ اثری نداشت که نداشت.

در آن سوی میدان لالیگا، بارسلونا چه کرده است؟ مسی به مرکز خط حمله آمده و حالا مزاحمی به نام نیمار وجود ندارد که جلوی دست و پای او را بگیرد. والورده، کار دیگری هم انجام داده، او حتی سوارس را هم کنار کشیده تا مسی با خیالی آسوده به کیمیاگری خود مشغول باشد.

حالا بارسلونا در صدر جدول ایستاده با 15 امتیاز از 5 بازی و رئال مادرید در بدترین شرایط ممکن یه سر می برد. زیدان کم کم متوجه شده که تفاوت هایی بین فوتبال و شطرنج وجود دارد و قوان سینوسی فوتبال اجازه نمی دهد یک تیم پس از دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا و آقایی درلالیگا باز هم در اوج بماند، نوبتی هم باشد نوبت بارسلونا است!

زیدان کم کم باید دست از همکاری با آتلیه عکاسی آدیداس بردارد. تا کی قرار است صورت او زیر آفتاب مادرید برای صفحات مجازی مادرید و آدیداس و پرواز امارات، پوستر تازه بسازد؟ شاید وقت آن رسیده که زیدان هم کمی در زمین تمرین فریاد بزند. فریاد بر سر جوانانی که گمان کرده اند خیی زود بزرگ شده اند و قرار است دوران مدیدی را در اوج به سر ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس