کد خبر 777148
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۱
 نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵

دومین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ با حضور وزیران خارجه این گروه و ایران و نیز فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک برگزار شد.

به گزارش مشرق، دومین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ عصر روز چهارشنبه به وقت نیویورک در حالی آغاز شد که در  ۲۴ ساعت گذشته شاهد هماوردی مواضع و سخنرانی‌های مقامات ایران و آمریکا در دفاع و حمله به برجام بودیم.

در این نشست که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شده است، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا حضور دارند.

در همین حال، فرانس پرس از نخستین دیدار رو در روی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی وی در یکی از سالن های سازمان ملل متحد برای صحبت پیرامون برجام خبر داد.

این دیدار در حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۵ کشور دیگری که در امضای توافق هسته ای ایران دخیل بوده اند، صورت می گیرد.

 ظاهرا هیچ یک از وزرای خارجه، پیش از آغاز نشست به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ نداده است و تنها ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا جلسه امروز خشن خواهد بود» با خنده پاسخ داده است «خشن؟»

نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ فرصتی خواهد بود تا ظریف و تیلرسون درباره توافق هسته ای که با بی مهری دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایران مواجه است، بحث و تبادل نظر کنند.

این نشست بامداد پنج شنبه پس از حدود یک ساعت پایان یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس