کد خبر 777105
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
وقتی رئیس دفتر ترامپ سوژه میشود!

سخنان دو روز پیش ترامپ در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیگر بار به روشنی نشان داد این تاجر کهنه کار اما تازه به دوران رسیده در عرصه پیچیده سیاست همچنان و هنوز آداب سیاست را می داند.

به گزارش مشرق، کورش شجاعی در روزنامه خراسان نوشت:

 

سخنان دو روز پیش ترامپ در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیگر بار به روشنی نشان داد این تاجر کهنه کار اما تازه به دوران رسیده در عرصه پیچیده سیاست همچنان و هنوز نه آداب سیاست را می داند و نه حتی می تواند «خودبرتربینی»ها و خوی استکباری و نژادپرستی خود را در لفافه کلمات پنهان کند، رئیس جمهور آمریکا روحیه جنگ طلبی و ادعای کدخدایی و برتری بر جهان را خصوصا با به رخ کشیدن علنی قدرت نظامی کشورش بیش از پیش آشکار کرد آن هم از تریبون سازمانی که اصلی ترین وظیفه آن تلاش برای گسترش صلح در جهان تعریف شده است البته شاید ترامپ عمدا این روش سخن گفتن را انتخاب می کند تا به زعم خود از این طریق روزی به آرزوهایش دست یابد. به هر صورت عوامل متعددی می تواند باعث تداوم این گونه سخن گفتن ها و تکرار ادعاهای بی مبنای ترامپ خصوصا علیه کشورمان و طرح آن با چنین لحن گستاخانه ای در سازمان ملل متحد باشد که به طور خلاصه به برخی از آن ها اشاره می شود.
ابتدا بخش هایی از سخنان ترامپ علیه کشورمان را گذرا مرور می کنیم: ... ایران کشور خطرناکی است که آشکارا از کشتار جمعی سخن می گوید... صادرات اصلی اش خشونت، خون ریزی و هرج و مرج است... ایران باید حمایت از تروریست ها را متوقف کند...


1 – تکرار فرافکنی های ترامپ و بیان حرف های دروغ و بی مبنا نوعی فرار به جلو به خاطر کاهش محبوبیتش در بین مردم آمریکا و افزایش انتقادها و اعتراض ها علیه او به خاطر سیاست های غلطش از جمله سیاست های نژادپرستانه وی است، ترامپ به این وسیله می خواهد به نوعی و تا حدی از فشار افکار عمومی علیه خود بکاهد.


2 – ترامپ در حالی نظام حاکم بر کشورمان را رژیمی خطرناک که آشکارا از کشتار جمعی سخن می گوید معرفی می کند که کشور متبوعش علاوه بر در اختیار داشتن کلاهک های هسته ای فراوان تنها کشور جهان است که دو بمب هسته ای بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی انداخته و چند صد هزار زن و مرد و کودک بی گناه را در چند ثانیه به خاکستر تبدیل کرده است. جنایت های ارتش آمریکا در ویتنام مگر فراموش شدنی است. او ایران را در حالی کشوری خطرناک می خواند که این سرزمین هشت سال با چراغ سبز و کمک های بی دریغ آمریکا و برخی دولت های غربی و عربی و همچنین شوروی سابق توسط دیکتاتور عراق درگیر جنگی تحمیلی شد که نه تنها هزار میلیارد دلار خسارت مالی دید بلکه بیش از 200 هزار نفر از بهترین مردمان این سرزمین قربانی جنگ طلبی، زیاده خواهی و خوی استکباری صدام و اربابانش شدند.
آیا ایران خطرناک است یا آمریکا که بی محابا و در عین قساوت هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز آب های سرزمین مان در خلیج فارس هدف موشک های ناو جنگی خود قرار می دهد و بیش از 290 زن و مرد و کودک بی گناه را شرحه شرحه می کند و پس از این جنایت بزرگ نه تنها ابراز پشیمانی نمی کند بلکه مدال شجاعت نیز به فرمانده آن ناو جنگی می دهد!


خشونت و خون ریزی، صادرات ایران یا آمریکا
3 – ترامپ گستاخ نژادپرست جنگ طلب که برخی کشورها را علنا به نابودی تهدید می کند، آن هم در سازمان ملل متحد، در حالی صادرات اصلی کشور ما را خشونت و خون ریزی و هرج و مرج و حامی تروریست معرفی می کند که حدود 17 هزار نفر از مردم کشورمان در سال های بعد از انقلاب قربانی ترور و خشونت شده اند. ترامپ مثل کبک سرش را زیر برف کرده و به زعم خود با این حرف های بی مبنا، افکار عمومی جهان را می خواهد به بازی بگیرد. او در حالی آشکارا از هم پیمانی با سعودی ها سخن می گوید که گویا فراموش کرده که جهان می داند این دولت هم پیمان او در منطقه مرکز فرقه وهابیت و ترویج و گسترش جریان تکفیر و صدور فتوای قتل مسلمانان غیرهمفکر خودشان و پایگاه آموزش و پرورش  و تربیت تروریست های تکفیری است.
رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، در حالی وقیحانه ایران را صادر کننده خشونت و خون ریزی معرفی می کند که دست حاکمان کشور متبوعش در جریان تجاوز و اشغال افغانستان و عراق تا مرفق به خون بیش از یک میلیون انسان آلوده است. کمک های نظامی، تجهیزاتی و حمایت های سیاسی دولت آمریکا از تروریست در جای جای دنیا، خصوصا در منطقه غرب آسیا و از جمله در سوریه، فروش میلیاردی تجهیزات نظامی به دولت سعودی برای سرکوب و کشتار و قتل مردم مظلوم یمن، سکوت مرگبار در مقابل نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار و ... به روشنی هرچه تمام تر نشان می دهد که صادرات اصلی آمریکا، خشونت و خون ریزی و هرج و مرج است نه صادرات ایران.


خوش آمد صهیونیست ها، ادامه دوشیدن سعودی ها
4 – خوش آمد رژیم کودک کش و تروریست صهیونیستی و جلب و جذب هرچه بیشتر رضایت لابی صهیونیزم جهانی از دیگر عوامل تکرار این گونه اتهامات ترامپ علیه ایران است.


5 – تداوم دوشیدن سعودی ها و فروختن سلاح به برخی شیخ نشین های منطقه و دمیدن بر تنور اختلافات و تحریک کشورهای جهان و منطقه علیه کشورمان و ادامه پروژه «ایران هراسی» و تلاش برای تبدیل آن به «ایران ستیزی» از دیگر اهداف و آرزوهای رئیس جمهور آمریکا برای تکرار اتهامات و دروغ های آشکار اوست.


6 – به نوعی سرپوش گذاشتن بر شکست واضح طرح ها و پروژه های آمریکا در منطقه غرب آسیا از دیگر عوامل «بافته ها» و «اباطیل» گفته های ترامپ است.


7 – آرزوی مشترک اما تاکنون بر بادرفته آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه عراق و سوریه و ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به دنبال تحمیل شکست های پی در پی بر داعش و دیگر تروریست ها توسط محور مقاومت و خصوصا تدبیر ایران، عامل مهم دیگری است برای این گونه ضجه زدن و گزافه گویی و فرافکنی های ترامپ.


8 – به هر صورت، ترامپ و دیگر صاحبان خوی استکباری و خودبرتربینی همچنان به هر روشی برای تحقق آرزوهای دور و دراز خود و دیکته خواسته های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود و تبدیل کشورها به «امر بران» و «بله قربان گویان» تلاش می کنند، به همین دلیل «ایران مستقل» و ملت غیور و سرافراز مردمان فهیم آن که خود برای سرنوشت شان تصمیم می گیرند بزرگ ترین مانع رسیدن آمریکا و دیگر مستکبران به اهدافشان هستند، پس تا ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی و عزت و استقلال طلبی و روحیه آزادگی در این ملت وجود دارد، گویا دولتمردان آمریکا می خواهند همچنان از سر مجادله و ستیز و تحریم و تهدید با مردم ما سخن بگویند و البته شاید هم روزی سر عقل بیایند و بدانند و بفهمند که به قول دکتر ظریف هیچ کس با ایرانی نمی تواند و نباید با زبان تهدید سخن بگوید.


امید که سخنرانی دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد در عین تدبیر و ژرف اندیشی، آن چنان مستدل و منطقی و البته دقیق و صریح و رسوا کننده ترامپ و دیگر جنگ طلبان و جنگ افروزان و صادر کنندگان خشونت و خون ریزی و هرج و مرج و حامیان تروریسم باشد که علاوه بر تخفیف هرچه بیشتر ترامپ تازه به دوران رسیده، آحاد مردم کشورمان بیش از پیش احساس غرور و عزت و آزادگی  کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس