کد خبر 776941
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
ماکرون

رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مدعی شد برنامه موشکی ایران تهدیدی برای کل منطقه است و خواستار باز کردن باب مذاکرات با ایران، پس از سال ۲۰۲۵ شد.

 به گزارش مشرق، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای کل منطقه خواند و خواستار مذاکره موشکی با تهران، پس از سال 2025 شد.

وی اندکی قبل از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «کره شمالی نمونه خوبی از اتفاقات احتمالی پیش رو با ایران است. چرا؟ چون ما سال‌ها و سال‌ها پیش، درباره کره شمالی همه چیز را رها کردیم. ما هر گونه نظارت و گفت‌وگو را با آنها متوقف کردیم و ما حصل آن چه می‌شود؟ آنها احتمالاً سلاح هسته‌ای به دست می‌آورند. من نمی‌خواهم وضعیت کره شمالی را با ایران هم تکرار کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه درباره طرح دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران هم اظهارنظر کرد و آن را «اشتباهی بزرگ» خواند. وی گفت: «من فکر نمی‌کنم این توافق ایران - توافق هسته‌ای با ایران- فصل‌الخطاب همه اقداماتی باشد که قرار است ما با ایران انجام دهیم.»

ماکرون در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که لازم است جامعه بین‌المللی به تدوین راهبردی جدید در خصوص برنامه موشکی ایران بپردازد. وی گفت: «من می‌خواهم درباره این راهبرد بیشتر بدانم. باید آن را کنترل کنیم، چون تهدیدی برای کل منطقه است- لازم است ما درباره دوران پس از سال 2025، مذاکراتی را باز کنیم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 0
    جالب است امریکا و انگلیس و فرانسه با ناوهای هواپیما بر و موشک های قاره پیما و اتمی می خواهند به جهان سلطه داشته باشند و اجازه دفاع به کشورهای مستقلاز خودرا هم نمی دهند ؟ از قدیم گفته اند حق گرفتنی است . این زورگویان به صهیونیست ها کمک کردند تا بمب اتم بسازد و به تجاوز خود ادامه دهد در حالی که به صاحبان حق به عنوان تروریست نگاه می کنند و از این حرامی ها بدتر سران سرپرده کشورهای مسلمان هستند که به صهیونیست ها بیشتر خدمت می کنند تا به مسلمانان
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    چون تروریستها رو کوبیدند ؟ خیلی ...
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    حرف مفت نزن ، انوسي
  • دکتر دشتی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    اگر کشوری نیت بدی علیه ما نداشته باشه موشک های ما هیچ تهدیدی براشون محسوب نمیشه و دلیلی هم نداره داشته باشه ولی اگر کسی بد این کشور اسلامی رو بخواد و دست از پا خطا بکنه قسمتی از جهنم رو روی زمین نشونش میدیم، خداوند در قرآن کریم به مسلمین می فرمایند : هرچه سلاح دارید جمع کنید و آماده باشید ، ما هم هرچی نیاز باشه یا درستش میکنیم یا تکنولوژی اون رو تهیه میکنیم کشورهای استکبار هم مثل سگ واق واق بکنن به جهنم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس