مرتضی کرمانی مقدم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس خوب زمانی باخت و این شکست حتی می تواند در نهایت به قهرمانی در آسیا هم ختم شود.

سرویس ورزش مشرق – باخت پرسپولیس در خانه مقابل پیکان شوک بزرگی برای بازیکنان تیمی بود که چند شب پیش از آن در خاک امارات ۱۰ نفره نماینده عربستان سعودی را به زانو درآورده بودند. این شکست در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس باید به سرعت خود را برای دیدار با سپاهان مهیا می کرد. از طرفی برانکو و شاگردانش باید  نیم نگاهی هم به مسابقه با الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند که سه شنبه بعد در ابوظبی برگزار خواهد شد.

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با مشرق، درباره این شکست اخیر، بازی با سپاهان و دیدار مهم با الهلال حرف زد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*فکر می کردید پرسپولیس به پیکان ببازد؟

- پس از آن برد غرور آمیز از این موضوع می ترسیدم که مبادا غرور کاذب بچه های تیم را در بر بگیرد که اتفاقا همینطور هم شد. من خودم هم در پرسپولیس بودم و می دانم بعد از برد خیلی عالی چه حسی در بچه های تیم بوجود می آید. در کل فکر می کنم این شکست در این دور لازم بود تا تیم به خودش بیاید.

* عامل دیگری در این مهم نقش نداشت؟

- البته خستگی تیم بعد از آن دیدار هم می توانست دخیل باشد. به هر حال آن شب که الاهلی را حذف کردند بدن های بازیکنان تیم کامل تخلیه انرژی شده بود و این هم دلیل خوبی برای باخت است ولی باز هم فکر می کنم می شد روش دیگری را اتخاذ کرد.

* چه روشی؟

- فکر می کنم باید از ابتدا با تیم اصلی به زمین می رفتیم و بعد که نتیجه لازم را می گرفتیم و مثلا یک گل می زدیم خسته ترها را بیرون می کشیدیم و تازه نفس ها را به میدان می فرستادیم. این روش شاید بهتر جواب می داد.

* بشار رسن می تواند جایگزین خوبی برای مسلمان در ترکیب اصلی و ابتدایی تیم باشد؟

- فکر نمی کنم. او هنوز به اندازه مسلمانی که با همه هافبک ها و مهاجمان هماهنگی بالایی دارد نیست. محسن خیلی از او بهتر است و این پسر تازه آمده ولی برای گزینه تعویض، مهره قابل اعتمادی به شمار می رود.

* بازی با سپاهان را چطور پیش بینی می کنید؟

- پرسپولیس همیشه بازی های سختی با سپاهان داشته. چه این تیم بالای جدول بوده چه پایین. مسابقه هم در زمین اصفهانی هاست و فکر می کنم دیگر برانکو باید با ترکیب اصلی به زمین برود. از طرفی هم بچه ها با باختی که آوردند دیگر حساب کار دستشان آمده و می دانند که برای دور نشدن از صدر جدول باید با قدرت بازی کنند.

* پارس جنوبی جم را رقیب خطرناکی برای پرسپولیس می دانید؟

- تازه لیگ شروع شده و هنوز زود است که روی تیم های تازه لیگ برتری شده نظر داد. کمی که بگذرد و باشگاه شان با وضعیت لیگ برتر آشنا شود آن موقع می توان تحلیل بهتری از این شرایط داشت.

* پس از آن هم باید برای بازی با الهلال آماده شود!؟

- الهلال از قدیم الایام تیم گردن کلفتی بوده و هنوز هم می بینیم که جزو خوب های عربستان و غرب آسیاست که تا این مرحله پیش رفته است. حتما بازی سختی داریم ولی بچه ها ثابت کرده اند اگر بخواهند می توانند از این تیم هم عبور کنند. پرسپولیس در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و اگر اتفاق غیر عادی در تیم رخ ندهد حتما این تیم را هم با درایت کادر فنی شکست می دهیم. ...و اگر شکست شان بدهیم حتما قهرمانی می شویم. چون فکر می کنم عبور از این تیم و رسیدن به فینال یعنی قهرمانی پرسپولیس.

* یادی هم بکنیم از گلی که خودتان به الهلال زدید؟

- سال ۷۰ در نیمه نهایی جام در جام باشگاههای آسیا بود. من عاشق گل زدن به عرب ها بودم. آن سال ها الهلال خیلی قوی و خطرناک بود. ما اصلا فکر نمی کردیم بتوانیم دروازه این تیم را باز کنیم. در بازی رفت بدون گل مساوی شدیم و در آزادی یک بر صفر به پیروزی رسیدیم. در بازی برگشت آنها ۱۰ نفره شده بودند و فقط دفاع می کردند. گلی که زدم هنوز بهترین خاطره ورزشی ام محسوب می شود و کل ایران من را به یاد آن گل می شناسند.

* کمی درباره آن دیدار و غیبت تان در دیدار رفت حرف می زنید؟

- در بازی رفت در عربستان بازی نکردم. خوب هم شد که بازی نکردم. در تمرین روز پیش از بازی با الهلال وحید قلیچ (دروازه‌ بان وقت پرسپولیس) روی پایم افتاد و باعث شد تا رباط پایم کشیده شود و همان شب هم ورم کرد، چنان ‌که نتوانستم بازی کنم و ناصر محمدخانی به جایم بازی کرد، وگرنه جزو بازیکنان اصلی بودم. مربی برزیلی الهلال برای بازی برگشت تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود. او در مصاحبه‌هایش بعد از بازی گفت، پرسپولیس را به خوبی می ‌شناخته ولی نمی‌ دانسته شماره یازده یعنی من از کجا آمده ام؟ راست هم می ‌گفت چون در عربستان بازی نکرده بودم.

* گل تان را با ریباند ضربه فرشاد پیوس زدید؟

- خودش که می گفت می خواسته پاس بدهد. ولی زد و بعد که توپ برگشت، من چکشی گلش کردم. گلی که در حضور ۱۲۰ هزار نفر زدم. آن ضربه بهترین ضربه زندگی ام بود و هرگز آن را از یاد نمی ‌برم. آن بهترین گل فوتبالم بود. از خوشحالی مردم و آن ۱۲۰ هزار نفر بسیار لذت بردم. انشااله در این دو بازی هم بچه ها گل بزنند و باز هم نماینده عربستان را حذف کنیم که من اصلا از آنها خوشم نمی آید. فقط ای کاش بازی در تهران بود تا ۱۰۰ هزار نفری از تیم حمایت می کردیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نظری IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 1
    باسلام خدمت شمامدیرسایت وآقای کرمانی مقام ان شاءالله پرسپولیس قهرمان آسیامی شوداگرخدابخواهد....خیلی خوش آمدچون گلزدن به عربها یعنی یک افتخارملی هست ...خصوصاآلان که عربهابالابی طارمی رامحروم کردند...خدابیشترازاین بهعربهافرصت ندهد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس