کد خبر 776458
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
نوبخت

سخنگوی دولت از احتمال معرفی وزیر پیشنهادی علوم در مهرماه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی گزینه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور محترم در مصاحبه خود اعلام کردند ان‌شاءالله در مهرماه این معرفی صورت می‌گیرد.

وی درباره اینکه آیا گزینه‌های مطرح شده را تأیید می‌کنید، افزود: وقتی این مسئله قطعی شد به عنوان سخنگوی دولت اعلام می‌کنم. قطعا وقتی قرار است گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی شود بنده به عنوان سخنگوی دولت آن را به شما اعلام می‌کنم.

سخنگوی دولت درباره احتمال وزیر زن به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: اگر کمی صبر کنید و گزینه قطعی و نهایی اعلام شد همه مسائل روشن می‌شود.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: سال گذشته بودجه دانشگاه‌ها حدود 6 هزار و 200 میلیارد تومان بود که ما توانستیم آن را به صورت 100 درصد پرداخت کنیم و این در شرایطی بود که منابع کشور 100 درصد تحقق نیافته بود اما به دلیل جایگاه علم و فناوری تلاش کردیم بودجه دانشگاه‌ها 100 درصد پرداخت شود.

وی افزود: بودجه سال جاری دانشگاه‌ها نیز با 19 درصد رشد در مقایسه با سال قبل روبرو بوده است و براین اساس حدود 7 هزار میلیارد تومان شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: امیدواریم دانشگاه‌ها بتوانند با شناسایی نیازهای جامعه و رشته‌های مورد نیاز کشور در زمینه حل مشکلات گام بردارند. اگر همه اهداف برنامه ششم و نوع نگاه ما به دانشگاه که همان دانشگاه کارآفرین است محقق شود دانشگاه‌های کشور می توانند در سطح بین‌المللی حضور یابند و هم به دنبال برطرف کردن نیازهای کشور باشند و هم اینکه خود را در عرصه بین‌الملل به خوبی نشان دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس