کد خبر 776403
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
آخوندی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون هفته آینده جلسه‌ای با حضور آخوندی درباره گزارش تصادف اتوبوس دانش‌آموزان برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین بررسی‌های کمیسیون متبوعش در رابطه با حوادث جاده‌ای، اظهار داشت: کمیسیون عمران به دنبال تصادف جاده‌ای که منجر به جان باختن تعدادی از دانش‌آموزان شد، کار گروه ویژه‌ای تشکیل داد.

وی افزود: جلسه‌ای هم در کمیسیون در این زمینه برای بررسی بیشتر حوادث جاده‌ای با حضور وزیر آموزش‌و پرورش و همچنین مسئولان وزارت‌خانه‌های مربوطه داشتیم که هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

*معاون اول رئیس جمهور باید برنامه‌ای جامع و مدون برای حوزه‌های جاده‌ای داشته باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: پس از تعطیلات مجلس، بررسی‌های انجام گرفته حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را بررسی کرده و برای قرائت در صحن علنی مجلس آماده می‌کنیم.

بدری در همین رابطه تصریح کرد: کمیسیون عمران برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری در رابطه با حوادث اخیر جاده‌ای، حتما نشستی با حضور وزرای مربوطه خواهد داشت و کلیه مسائل و موارد مطرح شده بررسی می‌شود.

*وزیر راه و شخص رئیس جمهور باید پاسخگوی حوادث ناگوار جاده‌ای باشند

«به هر حال برای برنامه‌ای که معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد باید راهکار و برنامه‌ای جامع برای آن تدوین شود که شامل تمام حوزه‌های جاده‌ای، فرهنگسازی و خودرو شود.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما اگر برنامه جامع عملیاتی دو یا چند ساله داشته باشیم بسیاری از این اتفاقات تاسف‌بار رخ نخواهد افتاد. طبیعتا این مسائل به صورت موضعی قابل حل نیست یعنی اگر تصادفی اتفاق بیفتد با این موارد سطحی راه به جایی نخواهیم برد.

*گزارش جامع تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی هفته سوم مهر در صحن مجلس قرائت می‌شود

بدری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در رابطه با حوادث جاده‌ای حتما باید به صورت جامع وارد کار و بررسی شویم، گفت: گزارش نهایی بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی هفته سوم مهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: با بروز این اتفاقات ناگوار پشت سر هم و تصادفات جاده‌ای، نه تنها وزیر راه بلکه شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشد چرا که وقتی اعتبارات جاده‌ای و عمرانی چنین وضعیتی داشته باشند طبیعی است بزرگراه‌ها ایجاد نشود؛ لذا زمانی هم که جاده‌ای دو طرفه‌ باشد بستر خوبی برای تصادفات خواهد بود.

*اعتبارات جاده‌ای و عمرانی پاسخگوی نیازها نیست

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که حوادث اخیر جاده‌ای باید به صورت منطقی و واقعی بررسی شوند، خاطرنشان کرد: حتما باید از آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه سوال شود و او پاسخگو باشد؛ لذا کمیسیون به این موضوع قطعا ورود می‌کند.

بدری در خاتمه اعلام کرد که هفته آینده،‌ کمیسیون عمران جلسه‌ای با حضور آخوندی درباره گزارش تصادف اتوبوس دانش‌آموزان برگزار خواهد کرد که بر اساس آن وزیر راه باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد تا ببینیم در این رابطه چه برنامه‌ای دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس