کد خبر 776340
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
تریاک

ترفند قاچاقچیان مواد مخدر با جاسازی تریاک در میل باستانی با هوشیاری ماموران گمرک ناکام ماند.

به گزارش مشرق، روزگذشته ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با استفاده از ابزارهای کنترلی هوشمند توانستند از یک بسته پستی ،  4 کیلو و 450 گرم تریاک که به شیوه ماهرانه ای در جداره داخلی میل باستانی ورزش زورخانه ای جاسازی شده بود، کشف کنند.

این گزارش حاکی است این سومین مورد در هفته جاری است که ماموران حوزه 3 گمرک فرودگاه امام خمینی موفق می شوند با استفاده از ابزارهای هوشمند مستقر در گمرک،  مواد مخدر جاسازی شده را کشف کنند.

پیش از این قاچاقچیان 200 گرم شیره تریاک را در جداره تابلو صنایع دستی جاسازی کرده بودند که در مواجهه با کنترل دقیق ماموران گمرک حوزه 3 فرودگاه امام خمینی (ره) بازماندند.


با مدرن شدن سیستم های هوشمند و توسعه ابزار کنترلی و افزایش تعداد دستگاههای ایکس ری، قاچاقچیان روشهای جدیدتری را به کار می برند تا شاید بتوانند ازسد کنترل های هوشمند گمرک عبور کنند. اما عبوراز سد این کنترل های جدید و هوشمند گمرک ایران که  اخیرا درکشفیات مواد مخدر در جهان پرچمدار شده، کار را برای قاچاقچیان سخت و غیرممکن کرده است.

این گزارش می افزاید ؛ بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را در سال 2017 کسب کرده است .

مرکز اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO)عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق سایر کالاها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس از کشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس